Hundar som rider på andra hundar är dominanta.

@Milosari Jag är inte bekant med termen "labradorhångel". ;)
i kelsituationer där en i grunden socialt säker hund inte är nöjd med att bli klappad lite på huvudet utan trycker sig på människan på ett inte helt vänligt sätt
Menar du hänsynslöst buffelgos på hundens villkor? Jag ser inte det som ett dominansbeteende, mer en brist i relationen.

@Milosari Jag är inte bekant med termen "labradorhångel". ;)
Menar du hänsynslöst buffelgos på hundens villkor? Jag ser inte det som ett dominansbeteende, mer en brist i relationen.
Jag menar en typ av gos som inte handlar om att hunden egentligen vill bli klappad utan att den tar tillfället i akt att klättra och kanske bete sig ganska utmanande.

Labradorhångel = ofts unga hundar, typiskt unga labbar som kastar sig i famnen på första bästa och gör sitt bästa för att komma åt och slicka i ansiktet.

Labradorhångel = ofts unga hundar, typiskt unga labbar som kastar sig i famnen på första bästa och gör sitt bästa för att komma åt och slicka i ansiktet.

Men så det är en labrador sambons jämte är egentligen:p! Tack för att du klargjorde detta, nu måste jag bara tala om för honom att han för lov att aportera fågel i stället för att ställa älgar framöver om han ska fortsätta med det där hångelbeteendet (av sambon kallad "slickaörattypen") :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Shettistråden del II
  • Ridbyxor
Tillbaka