Hundar som luktar parfym

kamomillo

Trådstartare
Läste i hundsport om hundar som luktar parfym när dom mår gott.
Har ni haft någon sådan?
Vi hade en bichon frise som luktade "pop corn" när han myste, jag vet inte om det är samma lukt, men man riktigt kunde känna hur bra han mådde.
Nu har vi en shappis som vid ett fåtal gånger luktat samma "pop corn" lukt. Alltid på kvällen, och när vi myst i soffhörnet.
Är det någon annan här som har en hund som luktat gott?

* Jenny *

Sv: Hundar som luktar parfym

Jaaaa, haha:D

Min luktar lite BUS (Brun utan sol) när han är varm och mysig:)
Kan tillägga att jag alltså inte använder mig av BUS.

Kanske att han kan dofta lite åt popcornhållet oxå:p

Jag läste också den artikeln, vår cockerpoo tror jag är en doftis :love:

Han luktar helt sagolikt när han myser :love: har inte träffat någon annan hund som doftar så.

Kul att fler har doftisar :)

Jag har aldrig känt den där doften men det låter mysigt. Våra luktar majschips om tassar och nos :laugh:

Hahaha, vad skoj. Har jag aldrig hört, MEN har alltid förundrats över våra hundars lukt.
Upptäckte det på vår Östibiriska lajkatik första gången, hon luktade ja, vad ska jag säga.
Friskt, ja, parfymliknande.
Samma med vår rottistik o sedan vår bouvierhanne som vi har nu.
De luktar bara hund när de blivit blöta.
Vad spännande

Min yngsta jaktlabbe luktar fantastiskt gott:love: hon luktar rent och nåt mer?! Hon får aldrig "blöt jycke" lukt? Den gamle labben luktar ALLTID prutt och hund:D men han är rätt snygg ändå!

/LL

Min hund luktar friskt och rent på något vis när han myser. Jag kan känna lukten efter honom när han har legat brevid mej i sängen. Det blev särskilt tydligt när han hade fått tandsten borttaget och var väldigt trött och medtagen efteråt och låg helt stilla vid min sida hela natten och sov. Sängen luktade honom i flera dagar efteråt på precis det stället han hade legat.
Min gamla hund luktade vilt, så som det luktar när man har varit ute i skogen. Lite mossa, lite frisk vind, ja vilt helt enkelt.

Så luktar våra också, och som du säger, oftast när de legat och myst i soffan. Jag brukar säga att han luktar rostad hund, för när de legat i solen luktar de också så gott (inte för att de gör det så ofta, mest i vårsolen).

Luktar ytterst sällan hund, luktar de illa är det när de varit på landet och sprungit i dyn vid båtplatsen, då blir det duschen och schampo när de kommer hem...

Min gamling har alltid luktat ostbågar om tassarna! :o:p Jag tycker det är megamysigt,för det är verkligen HAN!

Mannen hörde på radion för kanske ett halvår sen att hundar har mycket av sin personliga lukt i just tassarna,och att det finns alla möjliga dofter! :D

Någr dofter som togs upp:

Popcorn
Kyckling
Jord
Gräs
Skog

Var massa mer dofter,men dessa jag kommer på just nu. Minns att jag tyckte popcorn lät så konstigt,men ser ju att nån här skrivit om just den doften! :)

Ingen av mina hundar luktar "hund". Boss har en alldeles underbar doft som påminner om sommarvindar, nyskördat hö och skog. Att borra in näsan i hans nacke är som att få en pust av somriga långpromenader:love::love:

Fritte luktar just nu mest kiss (man ska inte kolla vad det är de andra hanhundarna sniffar på, eftersom de strax därefter kommer kissmarkera ovan nämnda plats).

Ida luktar fårskit:cool:

/Migo

ååå vilka sötkorvar vi har=)))

min tik lotus luktar honung!! o ännu mer när hom var valpis. min simon luktar mariekex!!! lksom lite vaniljaktigt, hlet underbart!

Ingen av mina hundar luktar direkt "hund", däremot är det bara en (av fyra) som verkligen luktar parfym, nånstans i området runt pannan. Jag kan inte riktigt säga VAD det doftar men i början trodde jag att han råkat få parfym på sig från mig eller så men det är tydligt att det är hans egen "parfymering". Luktar väldigt gott, inte speciellt starkt men ändå lätt att urskilja om man snusar på honom. :)

Va kul att det är fler som har lukthundar!
Kan ni inte skriva ras och vad ni upplever hunden luktar, ja kanske också kön?
De skulle vara kul att ovetenskapligt kolla om det är rastypiskt på något sätt.

Jag kan börja:
Bichon frise, hanhund, luktade popcorn.
Shappis, tik, luktat vid ett fåtal gånger popcorn.

*Jenny*

Min hund luktar också åt popcorn hållet.. mys! Och katten min tycker jag mest luktar åt choklad hållet! Eller så är det mitt undermedvetna som är suget på choklad ;)

Min är en beauceron, hane, han doftar ospecificerat blommigt, som en mild parfym.

Jag tycker att min hund, korthårig collie, luktar jasminris. Särskilt bakom öronen!

Jag kom att tänka på den här tråden nu på morgonen, när jag och Billy satt och gosade i kökssoffan.
Länge har jag tänkt att jag har två popcornhundar, men särskilt Billy har en lite tyngre, sötare doft också. Som honung ungefär.

I dag kom jag på det:
Han luktar lite som Metacam :o

Popcorn och Metacam alltså, vad mer kan man önska?

Min gamling luktar kramdjur i pälsen, sådär mjukt och varmt och lite syntetiskt :D :love:
Och en blandning av pappas rakvatten, mammas tvättmedel och såpa.

Under fötterna luktar han popcorn med smör, tror det är hundfotsvett som luktar så. Eller nåt ;)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 650
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 570
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Tror ni det? Läste att hundar kan lukta till sig känslorna vi har. Jag vet att min hund vet hur jag mår till stor stor del, det är jag...
Svar
14
· Visningar
2 735
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 491
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka