Hundar på jobbet (bildtråd)

Sv: Hundar på jobbet (bildtråd)

Brevbärare
(hon hämtar alltid posten när den kommer! :))
brev.jpg

Vanthämtare
(hämtar alltid mattes tappade vantar)
selmor.jpg

Oftast är hon latmask
070321_8.jpg

Våran Russell Bella kör lastbil, hon har stenkoll på alla djur i vägkanterna och i naturen längs vägen. Är det nåt spännande som rådjur eller hare så slår hon larm så husse absolut inte kan missa det! Husse har bilder hemma som jag kan visa imorgon(sitter på jobbet).

Våran golden Smilla får inte åka lastbil, hon är för stor, sketen och för hårig påstår husse. I mina ögon hade hon vart en perfekt lastbilschaffis... Nä, Smilla är "hemmafru" ihop med mig på dagarna, hon jobbar bara för skojs skull med apport. Fast ibland praktiserar hon som drifttekniker inne i kontrollrummet ihop med mig om passning inte finns. Hennes stora uppgift är då att ligga så still som möjligt så vi inte retar upp allergikerna :angel:Ibland får hon med ut på rond i tankparken, kolla in vart hararna springer medan jag kollar tankar... Ja just det, hon jobbar som barnvakt åt utvecklingstörde wachteln Hampus hemma hos mina föräldrar, de dagar jag inte är hemma på dagtid.

Vanthämtare
(hämtar alltid mattes tappade vantar)
selmor.jpg

Vilken häftig bild!!!!!!

Jag har två sladdlösa dammsugare här hemma. Praktiskt när man har småbarn. Tyvärr aningens selektiva, tar inga dammråttor.
Avfallskvarnar har jag ochså - i samma enhet som dammsugarna. Mycket praktiskt det ochså!

WOW.. :D Hur lärde du vovsingen att göra så?

Jag tror jag får ta och ge min hund lite såna uppgifter också i stallet. :cool: Då kan ju jag sitta i stallet och äta kakor medan han hämtar hästen i den 30 hektar stora hagen. Sipper jag springa runt och får dessutom en kvart över till fika. :angel:

hahahaha... :rofl: jag dör!
Jag skulle vilja träffa din familj, ni verkar vara ett helskönt gäng. :D

WOW.. :D Hur lärde du vovsingen att göra så?

Jag tror jag får ta och ge min hund lite såna uppgifter också i stallet. :cool: Då kan ju jag sitta i stallet och äta kakor medan han hämtar hästen i den 30 hektar stora hagen. Sipper jag springa runt och får dessutom en kvart över till fika. :angel:

:bow:
Hästarna står alltid "markbundna" när vi selar, sadlar, verkar, borstar eller allmänt pysslar med dom, och en dag tog valpen (Kalili) tag i grimskaftet och började busa.
Ja lät henne hållas för att se vad hästen skulle göra och eftersom hästarna alltid följer /flyttar för tryck så gick han snällt efter när Kalili drog i grimskaftet! Jag lockade då på henne och det blev då en lek.
Tänker jobba vidare på leken och se vad det kan bli av de hela!:)

Ja det lät ju underbart att fika medens hunden hämtar hästarna! Värt att lägga lite träning på kanske!

Haha, ja. Det låter ju som att voven din är en naturbegåvning iaf.
Min kuse har ju i regel inte grimma varken i hagen, vid hämtning eller annan hantering. Men min vovsing är ju för visso 80% vallhund så det kanske går att lösa ändå. :angel: :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka