Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med om detta.Ingen av mina är särskilt påverkade av värme, särskilt inte vid promenader eller enklare träning. Tycker också att de vänjer sig vid värmen, precis som jag upplever att man gör själv
Skyddstävlingarna går ju med i värmen och det brukar inte heller vara problem.Imorgon börjar årets största agilitytävling och det spås bli uppemot 27 grader och sol. Det har hänt tidigare år, och med lite eftertanke så går det bra för både hundar och förare. Hundarna hålls i skugga när de inte tävlar, badas/sköljs av vid behov, få gott om vatten… Och då klarar de utan några problem att tävla, även om agility i sig innebär en väldigt kort tid under hög intensitet.
Dock brukar resultaten vara sämre. Minns ena Schäferslaget som gick i stekande hetta och alla var nog överens om att de aldrig fått så låga poäng i spår och lydnaden som då. I skyddet verkar dock hundarna vara så tända att de går bananas iafSkyddstävlingarna går ju med i värmen och det brukar inte heller vara problem.
Ah okej, det är inget jag märkt hos dem jag umgås med. Vet att några tyckt det varit bra med hög temp för då är hundarna lite mindre varvade i lydnadenDock brukar resultaten vara sämre. Minns ena Schäferslaget som gick i stekande hetta och alla var nog överens om att de aldrig fått så låga poäng i spår och lydnaden som då. I skyddet verkar dock hundarna vara så tända att de går bananas iaf