Det fetade är hur jag levt mitt liv med hund
Jag anpassar mig. Går upp tidigt som fan om jag är ledig, eller får hålla mig till lugna promenader om jag jobbar och inte kan anpassa. Det är faktiskt en av de trista sakerna med att ha hund tycker jag - jag vill motionera året runt. Har alltid funderat på hur folk gör... De anpassar sig helt enkelt inte som jag och ja, då kanske vardagen bli roligare
Jag har haft två hundar i egen regi. Jag har gjort såhär med båda. Den förra var mkt känslig för värme och när hon blev gammal även för kyla. Den här är inte lika känslig för värme, men jag har alltid hört att om hunden "ler" från öra till öra är den för varm, likaså om den lägger sig ner. Och det gör min ju typ direkt som man gör nåt annat än bara lunkar på. Svårt är det.
Minns en gång för 20 år sedan när syrran for ut och joggade med vår gamla gråhund och det var kvavt och 22 grader, den mådde så dåligt så jag fick kyla den i duschen innan den började andas normalt igen. Det är nog den händelsen som gjort att jag sejfar till den grad att jag tycker hundägandet sommartid är rätt värdelöst