Beror väl helt på vad det är för ställe,i större stall funkar det sällan med hundar utifrån har jag märkt.
Där jag är nu är det bara två hästar som går på lösdrift och det är bara jag och min vän där på våra dagar och ägaren har flera egna hundar så där kan jag utan några som helst problem ta med mina hundar när jag vill
Även när jag ridit hos en vän har det gått hur bra som helst då vi inte varit så många ”okända ” i stallet.
När jag var medryttare i ett inackorderingsstall tyckte jag inte det fungerade så bra dels kände man inte alla hästar och dels var man inte så nära vän med människorna i stallet och man visste aldrig om dom hade med sig en hundrädd kompis tex-för rörigt att hela tiden ha koll på hundarna och vara rädd att något händer
Jag tycker om att kunna ha med mina hundar till stallet och då får man helt enkelt välja ett hundvänlig ställe,jag hade även en egen ponny i ett mindre stall i flera år även där kunde vi alla som hade hund ha med oss hundarna,tror man gör bäst i att kolla hur det ser ut i varje enskilt stall innan