Hundar i soffor!

nyponros

Trådstartare
Ni som låter era hundar vistas i sofforna, hur gör ni för att hålla dem fräscha?

Min stora hund sover i min soffa varje natt, och hon fäller MKT.
Skulle jag ha den (naturvit tygsoffa) utan överkast skulle den vara förstörd på nolltid...
Men mitt överkast är så fult:angel:
Och jag tycker om min soffa, jag vill kunna se den också!:p

Hur gör ni med era soffor?
Måste jag byta ut den till en mörkgrå eller ngt i den stilen?:angel:
(vilket jag nog iog hade tyckt om, men dyyrt)

Såhär ser det ut nu:
Lowatova012.jpg


Det är alltså tyghögen till höger i bild som ska föreställa min soffa:crazy:
 
Sv: Hundar i soffor!

Vi hade en risig skinnsoffa förr som han fick vara i + att han har en egen 2sits tygsoffa (bara liite bortskämd :p) Hur osm helst när vi skulle byta soffa till en fräsh skinnsoffa så förbjöd vi helt enkelt hunden att vara i den nya soffan. Jag trodde aldrig att det skulle gå men det gick. Numer ligger han i sinn soffa, eller på mattan om han är i vardagsrummet.

Sover din hund bara i soffan på natten? Isf kan du ju lägga dit överkastet då och på mrogonen stoppa in det i någon garderob eller liknande så du slipper se det :angel:
 
Sv: Hundar i soffor!

Haha, en egen soffa skulle vara något för damen här hemma!
Då skulle man ju kunna köpa den där billiga på ikea och låta henne skita ner den bäst hon vill:angel:

Men jag får nog inte plats med nån mer soffa på mitt rum, men kanske en fotölj.. hmm... det skulle säkert sluta med att jag satt i fotöljen och hon i soffan:D

Det där med ta av/på överkastet morgon och kväll skulle jag ju kunna göra, har inte ens tänkt på det:o
Men det skulle säkert bara funka en vecka eller så, jag är nämligen ganska lat:angel:
 
Sv: Hundar i soffor!

Jag har en gräsligt ful tygsoffa från 50-talet och jag tackar gud för att jag inte köpte en ny soffa, som planerat, innan jag skaffade valpen :angel:
Har dock en liten hund som inte fäller nåt så så stor skada gör hon inte på soffan, värre hade det varit om det hade varit en skinnsoffa. Min kompis som har en skinnsoffa och två små vilddjur som härjar runt har köpt konstskinn på metervara och sytt ihop till ett stort skynke och bäddat in soffan i. Kollar man på hur skynket ser ut så får man en aning om hur soffan kunde ha sett ut ;)
 
Sv: Hundar i soffor!

den här soffan var väldigt bra! bara att dammsuga av och sen såg den ny ut igen. köpt för ett par hundra kronor på erikshjälpen, inkl två fåtöljer.

lokeisoffan.jpg


tyvärr fick min sambo behålla hela soffgruppen när vi separerade så nu har jag en skitful vit skinnsoffa istället. den får vara som den är till hundarna och så lägger jag på en filt när vi får gäster istället.
 
Sv: Hundar i soffor!

Jag har lite samma problem... "plysch" soffa med vita korta hundhår, är det man får slå sig ner i när man kommer hem till oss, och det är inte lite heller :o

Jag dammsuger den varje dag, men lik F*n ser den likadan ut efter 10 min...:eek:

Det är lite pinsamt när besöket har svarta kläder...

Vi hade tänkt köpa ny soffa och ha "hundfritt" finrum, men jag vet med mig att det inte skulle bli så och då känns det som att kasta pengarna i sjön!

Dammsuger och klär med ett lakan om vi ska få väntat besök, men kommer man oanmäld så får man ta det som det är :cool:
 
Sv: Hundar i soffor!

har en mörkgrön soffa. vovvarna får vara där. den stora svarta fäller massor och det syns faktiskt övenfast soffan är mörk. men det värsta är alla snoppavtryck och annat snusk=)

Jag har som dig. överdrag. man kan ju alltid köpa nått snyggt så man slipper ha ett blommigt=) Eller så köper man helt enkelt en ny soffa=)

Ena vovven kanske är allergisk mot kvalster så det kanske måste införskaffas en "skinn"soffa ändå...
 
Sv: Hundar i soffor!

Har en mörkblå melerad hörnsoffa.
Lillkillen har snott åt sig den lilla delen o ligger där o nannar titt som tätt.

har inga större problem så länge han inte fäller.
Bara dammsuga lite då o då så fixxar det sig.

Värre när han e blöt pga regn.
Blir fina blaffor där han ligger i soffan =/
Men det fixxar sig förhoppningsvis med lite möbeltvätt.

/Tobbe
 
Sv: Hundar i soffor!

Tänk dig då en stor rotta som fäller svarta hår konstant:crazy: :D

Mina får dock inte busa i sofforna, mamma har en stor hörnsoffa i skinn nere och hon skulle bli galen om det fick repor från busiga klor:angel:

Låter snyggt med hemmasytt konstläder:D
Fast det kanske bara är jag som inte kan sy:angel:
 
Sv: Hundar i soffor!

Om jag hade haft en vit tygsoffa hade jag nog aldrig börjat ha hunden i soffan :)
Men OM nu hunden väl börjat ligga där skulle jag nog börja lägga upp något i soffan så det blir obekvämt att ligga, och istället lägga nåt varmt och mysigt på golvet som passar lika bra :)
Så slipper man smuts/dreggel.
I annat fall får man väl köpa en hundvänligare soffa, men som sagt, det är ju inte gratis :(
 
Sv: Hundar i soffor!

Hon har både en och två fällar på golvet, en riktig hundsäng till henne skulle nog ta för mkt plats... hon är inte så liten om man säger så:p


Men jag tycker inte heller kombinationen vit tygsoffa och hårande svart hund är lysande, men soffan kom in i hemmet före hunden, och jag tycker så synd om henne som inte får sova i sängen att det känns elakt att förbjuda soffan också:angel:
 
Sv: Hundar i soffor!

Min hund fäller inte så mycket att det syns, dessutom är hon så ren av sig (undviker lerpölar, vattenpölar och liknande) så det har inte varit något problem, därför är hon både i soffor och sängar :angel:
 
Sv: Hundar i soffor!

Åhh lyckliga du:D

Den här hunden drar sig till lerpölarna och rullar sig i dem till oigenkännlighet:angel:
 
Sv: Hundar i soffor!

Ni som låter era hundar vistas i sofforna, hur gör ni för att hålla dem fräscha?

Min stora hund sover i min soffa varje natt, och hon fäller MKT.
Skulle jag ha den (naturvit tygsoffa) utan överkast skulle den vara förstörd på nolltid...
Men mitt överkast är så fult:angel:
Och jag tycker om min soffa, jag vill kunna se den också!:p

Hur gör ni med era soffor?
Måste jag byta ut den till en mörkgrå eller ngt i den stilen?:angel:
(vilket jag nog iog hade tyckt om, men dyyrt)

Såhär ser det ut nu:
Lowatova012.jpg


Det är alltså tyghögen till höger i bild som ska föreställa min soffa:crazy:

det finns tre alternativ
1:inte låta hunde få sitta i soffan
2:du kan byta överkast om du tycker att det är så fult
3:eller så tar du bort överkastet helt och hållet så får det bli som det blir. men det e vad jag tycker du men du väljer vad du vill ju inte jag du:banana:
 
Sv: Hundar i soffor!

Pja, soffan är hundens sovplats, känns elakt om hon bara får sova på golvet...
sen blir det svårt för mig att kolla om hon går upp i soffan när jag sover, vilket hon säkert skulle göra nattetid.

Skulle soffan vara utan överkast skulle den bli förstörd, och jag vill gärna ha möjligheten att visa upp en fräsch soffa då och då när folk kommer på besök:crazy: :p
 
Sv: Hundar i soffor!

Jag har en grå soffa i någon knepig mocka imitation. Vilket inte är speciellt smart om man har både hund och katter som gärna ligger i soffan. Att dom dessutom är mestadels ljusa gör inte saken bättre :smirk:
Har svurit mej förbannad på att stå och rolla av håret med vanlig hårborttagnings-rulle innan. Men så fick jag höra talas om en svamp som djuraffärerna skulle sälja och som tydligen var väldans bra mot att få bort hår på möbler, kläder och allt annat som man inte vill ha hår på. Och tänka sej..Den fungerar fin fint. Tar bort vart enda litet hårstrå man kan hitta. Skulle inte klara mej utan min svamp idag :D
 
Sv: Hundar i soffor!

Vi har en fleecefilt över sätet på våran ljusa tygsoffa. Den slänger jag in i tvättmaskinen lite titt som tätt. På ryggstödet blir det inte något hår tycker jag.
 
Sv: Hundar i soffor!

Jag har också en vit soffa (naturvit) och en hund som hårar :devil:
Jag har löst det med ett snyggt mönstrat överkast, hennes hår syns minst på det.

Mönstrat är bra, om man står ut med det. Det behöver inte vara mörkt, bara det inte är för mycket vita fält.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 883
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 874
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Åh, detta är svårt. Fler som har fått bebis och hade hund sedan innan? Det har gått bra, sonen är nu 9 månader. Men.. det är en...
2
Svar
38
· Visningar
3 712
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 334
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp