Hundar behöver sällskap av artfränder?

Sv: Hundar behöver sällskap av artfränder?

Jag tycker inte man behöver ha fler hundar, däremot tycker jag att om man bara har en hund så behöver den få träffa och umgås med andra hundar då och då. Träna på sitt hundspråk mm.

Märker själv hur mycket utbyte mina två har av varandra.

*kl*
Tror inte heller man behöver ha två eller fler för att de ska må bra. Precis som övriga tror jag att behovet är individuellt.

MEN Gud vilken skillnad det är att uppfostra en valp när man har en äldre strabil hund till hjälp. Så på så sätt kan det vara en hjälp för en själv.

Senast ändrad:

Jag skrev bara lite yligt hur det är mellan mig och hundarna. :) Självklart är det mer än så, hundarna är otroligt tajta, men banden dom har till mig är liksom enorm. Visst vill dom umgås, men ingenstans utan mig. :)

Ja de flesta härinne verkar vara överens faktiskt. Att man inte behöver ha flera hundar själv men att de bör få träffa andra hundar ibland för att leka, umgås eller vad de nu vill göra.

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 742
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 656
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 093
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18