Hundapotek

Kamomilla

Trådstartare
Hade tänkt att shoppa lite nödvändiga och bra-o-ha grejer till vovvan, men det står still totalt :crazy:

Så nu ber jag om tips på vad som är nödvändigt/viktigt och vad som är mer bra-o-ha.

Sv: Hundapotek

Hade tänkt att shoppa lite nödvändiga och bra-o-ha grejer till vovvan, men det står still totalt :crazy:

Så nu ber jag om tips på vad som är nödvändigt/viktigt och vad som är mer bra-o-ha.

Jag har köpt en "första hjälpen-låda" på veterinärstationen, innehåller

Termometer
Chockfilt
Gasbindor
Olika tyv av tejp
Självhäftande binda
Kompresser i olika storlekar
Förkläde (till människa då.. ;) )
Alkoholservetter
Sax
Pinsett
Gummihandskar
4 små flaskor med koksaltlösning
Skalpell (:eek:)

Jag har köpt en "första hjälpen-låda" på veterinärstationen, innehåller

Termometer Viktigt
Chockfilt
Gasbindor Viktigt
Olika tyv av tejp Viltigt
Självhäftande binda Vikitigt
Kompresser i olika storlekar Bra
Förkläde (till människa då.. ;) ) ?
Alkoholservetter
Sax
Pinsett Kan vara bra
Gummihandskar
4 små flaskor med koksaltlösning
Skalpell (:eek:) Klart överkurs

Tratt är jättebra att ha, kortison tveksamt.
PL

Därför att en omedelbar kortisonbehandling inte ökar överlevnaden, det finns tvärtom en undersökning som visar på sämre överlevnad hos de hundar som fått kortison direkt.
PL

Detta finns redan:
Termometer
Pinsett
Sax
Kompresser
Tejp

Så det som ska inhandlas blir då:
Gasbinda
Självhäftande binda

Känns ganska onödigt med skalpell då jag just nu inte kan komma på när jag som ej vet. ska använda en sådan.

Funkar det med alsolsprit till hund eller är det bättre/lika bra med koksaltlösning?

haha bra att du har kol.
Nej jag menar inte tops, öronrens gegga man sprutar in i smutsiga öron, kommer inte ihåg vad det heter. Sen gnor man ur örat med bomull. Inte tops i ett hundöra. :angel: (möjligtvis på en hund som garanterat ligger stilla i de yttersta krokarna..)
Har skurat öronen på alla hundarna här hemma för inte så länge sedan. En tjeja skakade på huvudet hela tiden, kunde inte fatta varför,tills jag kikade in i örat. :eek: :o

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka