N
nayala
Nu behöver jag lite råd. Jag och min sambo har flyttat till ny lgh med vår treåriga boxer. Vi har nu fått reda på att hon skäller vid vissa tillfällen. Hon har inte skällt på någon av de andra ställena vi bott på och hon skäller inte heller för att vakta, eftersom så fort hon hör porten öppnas tystnar hon. Vissa gånger har hon skällt länge och de flesta gångerna skäller hon inte alls. Vi har inte heller hört att hon skällt eftersom hon tydligen börjar skälla när vi väl gått ut ur porten och ja, som sagt, slutar skälla så fort porten öppnas. Hon lämnas alltid väl motionerad och med leksaker i ett begränsat utrymme. Vi har tidigare haft radio igång, på de andra ställena vi bott på men vi har glömt testa det här.
Jag körde ensamhetsträning när vi flyttade hit, och det gick bra. Jag tycker det känns lite jobbigt (och svårt tidsmässigt) att köra igång med det igen eftersom det inte är alltid hon skäller och hon verkar inte orolig eller så annars när vi lämnar henne.
Skulle det vara en bra ide att till exempel skaffa en katt som sällskap? det känns som att skällandet är en protest mot att flocken försvinner, men om man har lite sällskap kanske det blir bättre?
Skällandet är inget stort problem i sig, eftersom det inte förekommer alltid och eftersom hon inte blir lämnad själv så ofta men man vill ju både för grannarnas och hundens egen skull att hon inte skall skälla.
Någon som har några andra tips som INTE involverar typ antiskall hasband?
Är sällskap av något slag en bra ide?
Jag körde ensamhetsträning när vi flyttade hit, och det gick bra. Jag tycker det känns lite jobbigt (och svårt tidsmässigt) att köra igång med det igen eftersom det inte är alltid hon skäller och hon verkar inte orolig eller så annars när vi lämnar henne.
Skulle det vara en bra ide att till exempel skaffa en katt som sällskap? det känns som att skällandet är en protest mot att flocken försvinner, men om man har lite sällskap kanske det blir bättre?
Skällandet är inget stort problem i sig, eftersom det inte förekommer alltid och eftersom hon inte blir lämnad själv så ofta men man vill ju både för grannarnas och hundens egen skull att hon inte skall skälla.
Någon som har några andra tips som INTE involverar typ antiskall hasband?
Är sällskap av något slag en bra ide?