Hund som reagerar på kläder

Aningsfull

Trådstartare
Reagerar era hundar på när ni byter kläder?

Jag fick mig ett gott skratt idag när jag och valpen kom hem från stallet. Efter lunchfodringen var mina byxor rejält skitiga och fulla med hö, så när jag kom hem släppte jag in valpen, slet jag av mig byxorna på bron innan jag gick in i huset och valpen reagerade med att bli som galen. Jag fick en redig utskällning och hon vågade inte komma fram till mig förrän jag pratade med henne så att hon hörde att det var jag.
Antingen var hon arg för att hennes mamma strippade av sig kläder "in public" eller så kände hon väl inte igen mig efter det snabba klädbytet. :D

Hon har även varit väldigt rädd för pappa här i början. Det roliga var att när hon verkade ha kommit över sin rädsla och vågat sig fram till honom, till och med legat i hans knä, så räckte det med att han bytte kläder för att det skulle vara som att börja om från början igen. :p

Nej, inte det minsta. Varken som valp eller nu som snart tvåårig. Hon känner igen oss (och våra familjer) oavsett vad de har på sig och hon är inte lättskrämd för övrigt. Bryr sig inte heller om ifall man går ut i trosor och BH på innergården. ;) :angel:

Nej, det gör inte min heller, men hon reagerar självklart på om jag drar på mig "träningskläderna" eller om jag tar på mig "finkläderna"

Tar jag fram ryggsäcken så vet hon att det är roligheter på gång.

Det enda min hund reagerar på är om man kommer med något som täcker ansiktet. T.ex. Mc-hjälm eller keps som skuggar ansiktet. Eller för all del om man kommer mot honom med solen i ryggen. Då ser han inte heller vem det är. Såklart bryr han sig ju inte om han umgåtts med mig hela tiden, utan reaktionen kommer om det kommer någon ny person iklädd hjälm eller så.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Annique
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Harrysen
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 235
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30