hund som kräks

melvin

Trådstartare
Om en hund ett par morgnar i rad kräks små mängder av något som närmast liknar vitgrått slem, men verkar pigg och kry, äter, dricker och bajsar som den ska, vad kan detta bero på?

Sv: hund som kräks

En del hundar kan kräkas på morgnarna beroende på att deras magar är tomma.
Ge vovven en skorpa eller kex direkt när du vaknar.

kl

Min vovve kräks genast om hon blir tom i magen. Man kan liksom inte ge kvällsmaten lite tidigare och morgonmålet lite senare, då kräks hon genast.

Vallhund hade bra tips, prova ge något litet genast hunden vaknar.

Om det inte ger sig, eller om allmäntillståndet går ner tar du förstås kontakt med vet.

Tror som Vallhund. Min hund är likadan. Hon äter därför tre-fyra gånger om dagen. Morgon, lunch, kväll och så en liten näve precis innan vi lägger oss, så inte magen ska vara tom över natten.

Jag instämmer med övriga, vår kräks också om det går för lång tid mellan målen.

Våran vill också kräkas om hon blir för tom i magen. Standardt har ett preparat som heter pH-balans som motverkar den där sura magen också. Vi har gett det i kombination med att vi tänker på mattiderna, och då spyr hon inget.

Alla: Tack för era svar! provade att dela upp kvällsmaten på två mål varav det ena ges lite senare på kvällen så att han ska ha något kvar längre i magen och det verkar fukgera fint!

Säger som de andra.
Du kan också ge ett kex innan ni lägger er, så slipper du hålla på och dela på kvällsmaten (om du tycker det är krångligt). Men sen kan hon ändå få ett kex på morgonen :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 848
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30