Hund som glider ur selen

Suspiria

Trådstartare
Vår yngsta dalmatiner ålar ur sig selen. Han har lärt sig så nu går det på max en sekund. Det är en hurtta y-sele och den sitter bra, men icke.

Vad finns det för selar som inte går att åla sig ur?

Vår yngsta dalmatiner ålar ur sig selen. Han har lärt sig så nu går det på max en sekund. Det är en hurtta y-sele och den sitter bra, men icke.

Det finns selar för vinthundar som är rätt svåra att ta sig ur, det borde funka även för en dalmatiner.

Kolla metitzo och Zero DC annars :)

Vinthundsselar. Titta på Eve's hunddesign på google eller facebook eller sök på vinthundssele, där finns många som gör.

Ruffwear eller liknande selar, ser ut som en y-sele med en extra rem. Ska mycket till även för en hund med mindre djup bröstkorg för att trassla sig ur :)

Eller så lär du hunden att det är big no-no att åla sig ur selen, för hundens säkerhet.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka