Hund som darrar.

freddispotti

Trådstartare
Hejsan!
Har en liten vovve som darrar när hon ligger ned, eller när hon sitter. Vet inte vad det kan vara. Någon som har några förslag?:confused:

Är hunden ung/gammal? Har den alltid gjort så eller är det något nytt?

Det kan vara något som många i rasen gör. Det kan vara som hunden fryser eller spänner sig. Kanske att den spänner sig på grund av smärta?

Jag har en väldigt nervös liten tik som skakar väldigt lätt - och för allt! Hon fryser ibland, då brukar jag linda in henne i en filt. Ibland är hon stressad eller upphetsad och då är det inte mycket att göra. Jag har accepterat att hon bär nerverna utanpå.

Hejsan!
Har en liten vovve som darrar när hon ligger ned, eller när hon sitter. Vet inte vad det kan vara. Någon som har några förslag?:confused:
Min chihuahua skakar så fort hon blir missnöjd. förutom när hon fryser. Dvs. var gång jag säger till henne att lämna sängen för o gå ut o kissa eller annat som medför att hon inte får ligga på sängen. Hon slutar dock så fort hon inser att vi ska göra något som är trevligt.
Kallar det att hon får "chihuahua shakes" :P
Om det är något som uppkommit plötsligt o hundern inte slutar o verkar må dåligt skulle jag uppsöka veterinär...

Hon är tre år.. och hon har bara darrat när hon fryser.så det är nytt (börja för ca 1 månad sedan) trodde då att det var att hon frös men fortsatte darra fast jag virade en filt runt henne. Det kan kanske vara stress... Fast hon skakar när hon ligger och vilar också:o det är en power puff...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
1 994
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar
  • GHS - dagens dressyr.
Tillbaka