Hund som blöder ur munnen?

SiZo

Trådstartare
Troligtvis har hon blödigt ur munnen sedan i torsdags. Jag såg då fläckar i sängen på fredagseftermiddagen, jag hade klippt klorna på torsdagen så jag tänkte att jag väl hade klippt mer än jag trodde helt enkelt.

Men på lördagen stod det klart att nåt annat var fel.... Ca 20 fläckar med blod i sängen.... Kollade noga och det kommer från munnen.

Jag kan inte direkt se vart ifrån det kommer. Jag tror det kommer från en tand som det ser ut, men hon är inte svullen eller irriterad, och har noll tandsten.

Till frågan, vad kan göra att hunden spontant blöder från munnen i 3-4 dagar i sträck??

Veterinären tyckte att jag kunde vänta tills på måndag med att åka in, vi har tid 14:15. Men jag är lite orolig och tänkte höra om någon har några idéer....
 
Bra att du ska fara till vet idag :) låter väldigt mystiskt de där. Men till frågan så kan det väl vara nästan vad som helst, jag tänker att det är bra att det blöder för att få ut ev.skit som kommit in och förhindra att såret blir infekterat. Men det är väl just min tanke iaf att det kan vara nått "i vägen" för att såret ska kunna läka. En irriterande flisa eller nått. Alt att hunden har skadad sin tand ordentligt, typ att tanden är lite lös så att såret går upp när hen äter eller så.



Återkomm gärna när ni varit hos vet så vi får höra vad som blivit sagt :)
 
Det verkar som att hon har fått in något i tandköttet helt enkelt. 39 grader i temp, lågt antal röda blodkroppar, och högt antal vita blodkroppar. Precis på gränsen med båda värdena.

Så vi fick lite antibiotika och rimadyl och ska hålla lite koll på henne. Men de trodde inte att det var någon fara.

Nästa fråga.... Hur får man bort blodfläckar från en bäddmadrass? :crazy::cry::rage::wtf:
Blir väl att köpa en ny gissar jag... Det är väl sisodär 50 fläckar, stora som typ 2 st 5 kronor...
 
Nu känner jag mig dummast i världen! Det är klart att jag kan vända madrassen!!! :love::love::love:

Det har slutat blöda nu, det gjorde det redan igår, men jag tycker att det var bäst att kolla upp ändå.
 
:D

Skönt att det slutat blöda. Min vovve bet sig i tungan för längesedan, och det var ett ettrigt sår som han lyckades bita upp några ggr innan det läkte.

Hoppas det löst sig nu:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 169
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 559
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hur länge klarar sig en hund utan mat? När jag söker så står det alltifrån 7-14 dagar och gäller oftast hundar som är kräsna och...
2
Svar
31
· Visningar
4 790
Senast: Migo
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 155
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp