Hund på jobbet

malumbub

Trådstartare
(Nu kanske tråden hamnar fel, men tyckte den borde passa bättre här än på Senior.)

Ni som har hund på jobbet:

- Vad jobbar ni med?
- På vilket sätt fick hunden tillåtelse att följa med?
- Hur löser ni det med lunch m m? (För hundar får ju inte följa med in i matsalar o kök o sånt.)
- Kunde ni säga redan vid anställningsintervjun att ni ville ha hunden med er?
- Tips att ge till den som skulle behöva kunna ha med sig hunden på jobbet?
 
Sv: Hund på jobbet

Ni som har hund på jobbet:

- Vad jobbar ni med? - Springvikarierar inom äldreomsorgen
- På vilket sätt fick hunden tillåtelse att följa med? - Jag var tvungen att tacka nej en dag till att jobba då jag inte hade hundvakt, chefen sa, men ta med hunden. Så de får följa med om jag och husse jobbar långa pass och inte får vakt.

- Hur löser ni det med lunch m m? (För hundar får ju inte följa med in i matsalar o kök o sånt.) - Antingen går jag hem och äter eller så sitter vi ute i stora salen bara. Värmer lunchen i micron på avdelningen.

- Kunde ni säga redan vid anställningsintervjun att ni ville ha hunden med er? -

- Tips att ge till den som skulle behöva kunna ha med sig hunden på jobbet? - Hmm, inga jag komemr på just nu tyvärr....
 
Sv: Hund på jobbet

Jag har med min hund då jag jobbar i ett stall.. Hon är oftast med när jag mockar men ligger gärna på kontoret när man leder ut hästar. På lunchen är hon såklart med och väntar troget på att någon ska tappa mat på golvet:P
 
Sv: Hund på jobbet

Jag jobbar med hundar så hela min arbetsplats är anpassad för hundar. Man antogs redan vid ansökningstillfället ha hund som skulle följa med.
 
Sv: Hund på jobbet

Jag hade min ena hund med mycket innan, eller snarare, hon låg på kontoret. Jag jobbar som kyrkvaktmästare och hon har även varit med ute på kyrkogården en del.

Nu är det så att folk har väldigt svårt att vissa har fördelar så några satte stopp för detta och jag får nu inte längre ha henne med.

Iaf, det förutsattes inte att jag skulle ha hunden där när jag anställdes, det bara blev så och min chef älskar hunden.

Lunch har vi inte på det sättet, vi har bara ett lunchrum så där kunde hon vara med.

//E
 
Sv: Hund på jobbet

- Vad jobbar ni med? På en gruppbostad
- På vilket sätt fick hunden tillåtelse att följa med? Började ha med dom ute på sommaren, sedan vid dåligt väder fick de komma in. Så nu är de med mig när det behövs. Allt som allt är det 4 olika personer som har hund med sig. Chefen vet om det men säger att han inte tänker lägga sig i så länge ingen klagar, och de får självklart inte störa den vanliga verksamheten. Dock är det uppskattat med hundar både hos boende och deras anhöriga. Dock får de mestadels ligga i köket och sova men det är bättre för dom än att vara hemma.
- Hur löser ni det med lunch m m? (För hundar får ju inte följa med in i matsalar o kök o sånt.) Hundarna är i personalköket så det är inga problem.
- Kunde ni säga redan vid anställningsintervjun att ni ville ha hunden med er? Hade inte hund när jag blev anställd.
- Tips att ge till den som skulle behöva kunna ha med sig hunden på jobbet? Prata med chefen, kan kanske gå att lösa på något sätt.
 
Sv: Hund på jobbet

- Vad jobbar ni med? Teamledare för mjukvarutestning
- På vilket sätt fick hunden tillåtelse att följa med? Frågade min chef innan jag skaffade hunden
- Hur löser ni det med lunch m m? (För hundar får ju inte följa med in i matsalar o kök o sånt.) Hunden är på mitt rum när jag äter/är på möte
- Kunde ni säga redan vid anställningsintervjun att ni ville ha hunden med er? Hade inte hunden då, men jag hade nog försökt luska ut företagets inställing till hund om jag skulle byta jobb
- Tips att ge till den som skulle behöva kunna ha med sig hunden på jobbet? Ha en liten hund som är jättesöt så ingen blir rädd för den ;)
 
Sv: Hund på jobbet

Nu har jag inte med hundarna på jobbet men förut:

- Vad jobbar ni med?-Jobbade som beridare
- På vilket sätt fick hunden tillåtelse att följa med?-Icke hundfritt stall,min chef hade flertal hundar själv,men man fick ju ansvara för skador osv själv.
- Hur löser ni det med lunch m m? (För hundar får ju inte följa med in i matsalar o kök o sånt.)-Jag har haft lägenhet på ställena jag jobbat på eftersom det inte varit på hemorten och även utomlands.
- Kunde ni säga redan vid anställningsintervjun att ni ville ha hunden med er?-Ja,det var ett krav från min sida.
- Tips att ge till den som skulle behöva kunna ha med sig hunden på jobbet?-Helt upp till arbetsledae/chef och miljö. Men en tystlåten hund som inte gör jättemkt väsen av sig eller stör arbeta är ju ett stort +.

Mina förmän där jag jobbar nu,(På en Postterminal) har sina hundar med på kontoren.
 
Senast ändrad:
Sv: Hund på jobbet

Jobbar på kuontor, och frågade när vofflan kom om det var okej att hon följde med. Vi hade redan innan en annan hund på jobbet, så det var inga problem. På lunchen tar vi en promenad, sen har jag med mig matlådor, och vi äter på jobbet, på sommaren sitter hon med på uteserveringen vid nåt lunchställe om jag vill äta ute.

Bra är väl om hunden har någonstans att ligga, min har en bia-bädd
vid mitt skrivbord, men annars får hon härja runt fritt.:angel:
 
Sv: Hund på jobbet

Vad jobbar ni med?
Jag är personlig assistent
- På vilket sätt fick hunden tillåtelse att följa med?
Jag pratade om min hund en dag och "min brukare" bad att jag skulle ta med henne någon dag. Sen har han saknat henne så mycket när hon inte varit med så det har blivit så att hon varit med hela tiden, och när jag skaffade en till hund var det självklart att även hon skulle vara med.- Hur löser ni det med lunch m m? (För hundar får ju inte följa med in i matsalar o kök o sånt.)
Jag jobbar i brukarens bostad där jag även lagar mat så det är inget problem.- Kunde ni säga redan vid anställningsintervjun att ni ville ha hunden med er?
Hade säkert kunnat göra det men tanken slog mig aldrig.- Tips att ge till den som skulle behöva kunna ha med sig hunden på jobbet?
Fråga arbetsgivaren!!!!!!!! Och ha BRA argument till varför det skulle gynna arbetet om hunden var med!
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 928
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp