Hund och katt ??

Ela

Trådstartare
Jag har tre hundar varav en INTE går ihop med katter, tyvärr har han dödat en katt en gång vilket verkligen var en fruktansvärd historia.
Men nu till saken så är det så att jag har en unghund som fungerar bra tillsammans med katter som ligger still.... Allså hon har nosat på katter och det har gått bra men pågrund av problemen med hunden ovan så är jag jätterädd för att hon ska skada någon katt. Allså blir jag spänd når katten kommer och hon känner ju av det. dessutom har hon en viss jaktinstinkt vilket gör att jag är ännu räddare för att hon ska göra katterna illa.
Hon är van att vara lös i stallet och jagar inte hästar eller getter men så fort katten kommer så åker kopplet på för att jag blir rädd. Hur ska jag träna detta ?? Vill att hon ska fungera med katter och skulle gärna vilja ha en egen katt.

Någon som kan komma med tips ??

Sv: Hund och katt ??

Men hade du inte tre hundar, och iaf några av dem inte gick alls med katt?
Isf är det väl ingen ide att tänka katt ens.

Nej den ena går inte ihop med katter och så länge han finns kommer vi inte att ha några katter i huset. Den tredje fungerar med katter och har tidigare levt tillsammans med katt inomhus.

Men denna hunden som vi diskuterar nu är ung och är alltid med och jag vill att hon ska fungera tillsammans med katter eftersom jag vill ha en katt i framtiden. Dessutom finns det katter i stallet och med dom vill jag att det ska fungera och vill slippa oron.

jag tycker nog det låter som att det är du som måste jobba med din rädsla för att hunden ska bita katten.
Om du kopplar hunden/blir spänd eller båda delar så borde ju hunden känna att något är fel..

Hur är den när den är lös med katter? :)

Jo jag tror också att det handlar mycket om min egen rädsla för att något ska hända. Lös har hon inte varit bland katter eftersom jag är orolig för att något ska hända. Iof har hon varit lös med katten i sadelkammaren när katten sov och då brydde hon sig inte...

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 300
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V