hund och bio

angelwings

Trådstartare
Idag har dottern och sambon varit på bio och när vi kom till bion kom det även en familj med en hel drös barn och en hund. Jag vet inte om det var en renrasig Rottweiler, såg ut som det kunde vara något annat i den också. I alla fall så knyter mamman fast hunden i en bänk utanför bion. Jag tänker att tja, de ska väl in och köpa biljetter och kör hem igen.

När jag kommer tillbaka strax innan filmen är slut (lite mer än 2 timmar senare) sitter hunden FORTFARANDE fastbunden vid bänken :eek:
De har dessutom bundit den precis där folk går för att komma till entrén och det är ju den typ av hund det är (men den verkade ju VÄLDIGT snäll får jag säga) så det var flera föräldrar med mindre barn som inte vågade gå förbi.
Men, gör man så??? Lämnar man hunden i 2 timmar utanför en biografanläggning där det rör sig massor med folk? Även om man litar på sin hund att den är snäll hade inte jag litat på MÄNNISKOR. Tänk om någon stjäler hunden? Eller är dum mot den? Eller om det övergick från snålblåst till regnstorm?

Är det bara jag som reagerar på det här? :confused:

Sv: hund och bio

Det gör man väl ändå inte???
Lämnar hunden så menar jag!!!:eek:

Vilka urbota dumma människor! Helt genomkorkade.

Kanske man borde ha "stulit" hunden för att lära dem en läxa..

Idag har dottern och sambon varit på bio och när vi kom till bion kom det även en familj med en hel drös barn och en hund. Jag vet inte om det var en renrasig Rottweiler, såg ut som det kunde vara något annat i den också. I alla fall så knyter mamman fast hunden i en bänk utanför bion. Jag tänker att tja, de ska väl in och köpa biljetter och kör hem igen.

När jag kommer tillbaka strax innan filmen är slut (lite mer än 2 timmar senare) sitter hunden FORTFARANDE fastbunden vid bänken :eek:
De har dessutom bundit den precis där folk går för att komma till entrén och det är ju den typ av hund det är (men den verkade ju VÄLDIGT snäll får jag säga) så det var flera föräldrar med mindre barn som inte vågade gå förbi.
Men, gör man så??? Lämnar man hunden i 2 timmar utanför en biografanläggning där det rör sig massor med folk? Även om man litar på sin hund att den är snäll hade inte jag litat på MÄNNISKOR. Tänk om någon stjäler hunden? Eller är dum mot den? Eller om det övergick från snålblåst till regnstorm?

Är det bara jag som reagerar på det här? :confused:

Men gud ;O jag hatar att ens lämna min tjej utanför affären i 5-10 minuter... stackaren :(

till alla:

Ja, det var det jag tänkte.
Jag minns en gång när jag var kanske 10 år, bodde i en liten liten by där alla kände alla och visste att det var min hund. Jag går till affären och lämnar henne utanför i kanske 5 minuter, kommer ut- hunden borta!
Jag minns ångesten jag hade, fy 17! Jag sprang runt runt som en idiot och kallade på henne, sen till sist kom 3 killar från min klass fram och lämnade tillbaka henne, de tyckte det var ett jätteroligt skämt, det tyckte INTE jag.
Jag lämnar aldrig utan tillsyn sen den dagen.

Jag begriper inte hur man tänker! Det måste ju vara bättre för hunden att få vara hemma om man ändå inte umgås med hunden utan lämnar den ensam ute i 2 timmar.

Så gör man inte! :mad:

Vad som helst hade ju kunnat hända, springer så mycket konstigt folk runt såns ställen. Undrar om det ens är lagligt att binda sin hund i 2 timmar utan tillsyn? Borde inte vara det!!!

Mycket oansvarigt gjort av ägarna.

Det var inte så länge sedan en tråd här på buke om en hund som blivit stulen utanför en affär tror jag det var.

Idioter finns det ju gott om, det är tydligt. Oansvarigt, sådär gör man ju bara inte. Sånna borde inte få ha hund.

Är inte ett dugg förvånad, har precis fått höra att det är vanligt att folk tar med hunden när dom ska ut och äta på restaurang.

Mycket oansvarigt gjort av ägarna.

Det var inte så länge sedan en tråd här på buke om en hund som blivit stulen utanför en affär tror jag det var.

Och dagen efter satt det nya hundar utanför samma affär, bundna i stolpen där lappen om den försvunna hunden satt kvar. Smart.

Rätta mig om jag har fel nu, men någonstans i bakhuvudet finns det något som säger att om en hund suttit uppbunden utan tillsyn tillräckligt länge räknas den som övergiven och man kan således tipsa polisen som (i mån av resurser) hämtar upp den?

Vad hade man kunnat göra i ett sånt här fall? (Bra att veta.)

Men jag fattar inte riktigt varför. Vad ger det hunden att sitta bunden utanför?
Igår satt jag och läste en bra stund utanför bion när jag väntade på familjen och tittade på hunden. Så fort dörren öppnades eller någon gick förbi for den ju upp och började kolla, är det mina människor som kommer nu?? (upp och resa sig så långt kopplet tillät, inte helt stå upp men halvt, lite småhopp och smågny) men det var det ju inte. Jag vågade inte gå fram till den, för som sagt, hundar jag inte känner går jag inte nära men jag tyckte synd om den så jag skulle gärna kidnappat den med hem till mig och så kunde den bo hos oss!

Är inte ett dugg förvånad, har precis fått höra att det är vanligt att folk tar med hunden när dom ska ut och äta på restaurang.

Det har vi gjort.
Fast då satt vi ute med kopplad hund och hade dessutom
frågat ägarna först.

Av den enkla anl att han annars fått sitta i en varm bil mitt i solen

Eftersom det är förbjudet att ha en hund uppbunden, (innan fick man ha hund i löplina) så antar jag att man inte får binda upp under så lång tid utanför en bio heller.

Kollade bestämmelserna, man får ha hund uppbunden i två timmar:crazy:

Stackars hund:crazy:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 286
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 902
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 441
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka