Sv: Hund Namn..? Några förslag..?
Jag foder upp JR-terriers och jag ger alltid valparna namn innan de aker. de har ju diverse papper mm, men mej gor det ingenting om de nya agarna byter namn.
En kull kallade jag alla valparna efter stater i USA. Miraco's Texas blev Whiskey nar han kom till de nya agarna i Sverige. De kallade han Whiskey eftersom han var irlandare. I samma kull hade jag Miraco's Montana, och hon kallas numera for Moa.
Just nu har jag nu har jag en kull pa 5 och de kallar jag for (Miraco's) Bosco, Billy, Bessie, Bewster och Burt. Jag gav dem namn nar jag hade lart kanna dem lite grann. Burt ar en riktig kvasig typ som helst inte gor sa mycket, medans Bosco och Bewster ar riktigt aktiva och garna hjalper till att sopa stallet, ta in hastarna, rora om foderhinkarna osv. Bessie ar en riktig tjej och lite fornam, gar helst inte i vattenpolar osv.
Billy ar cool, han gor inte sa mycket, men han ser riktigt cool ut!!
Den JR som jag hade forrut hette Pepper (vi fick honom nar han var 1,5 ar gammal och han hade redan ett namn da), och tiken vi har nu heter Dharma, efter TV-serien "Dharma och Greg". Vi kallar henne dock for allt mojligt, mest av tiden kallas hon for Dharmis.
Jag skulle ha valt ett namn som jag gillade. Eftersom han heter Zevs, skulle jag i alla fall ha nagonting som borjade pa Z. Kanske Zonic, som i Sonic, men med Z.
Oftast sa brukar man inte valja namn innan man fatt hunden, det brukar komma allt eftersom. Ibland blir det ett namn man inte alls hade tankt sej, men det passar pa hunden.