hund med ryckningar?

Sv: hund med ryckningar?

ja det är samma och jag är väldigt säker på att det måste vara detta han har. det är beskrivet precis som han beter sig. och i mina ögon ser hans skakningar mer ut som detta än epilepsi. men vet ska självklart så undersöka och säga sitt.

En granne har en gammal labbe som har ryckningar i sin käke, klapprar tänder. Visar sig speciellt när han blir lite "upp i varv" eller blir tillsagd. Hans fall ska bero på en nervskada.

KL

ang epilepsi och att han bara rycker när han är stilla/off, så sa stallägaren vars hund hade kraftig ep att ju mer stilla och off han var, ju oftare och kraftigare anfall fick han.

han var jakthund och fick aldrig anfall när han jagade eller liknande, men hemma i köket kom det titt som tätt.

men nu är det säkert inte ep utan det där skaket med huvudet, men tänkte mest berätta att det kan komma epanfall när hunden är oaktiv.

Jag förstår om du tycker att EP låter drastiskt. Men som flera säger kan ett EP-anfall utrycka sig som allt från några sekunders frånvaro i blicken till grava kramper i hela kroppen, vilket kan vara bra att känna till.

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 152
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Blyger
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 959
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka