Hund med extrem övervikt!!

Sv: Hund med extrem övervikt!!

Det är fruktansvärt! Jag mår illa när jag ser överviktiga hundar. Det var inte så länge sen jag såg en gammal golden som var väldigt överviktig. Den kunde knappt gå, jag tyckte så synd om den. Är ägarna blinda?

Just när det gäller (mycket) gamla hundar är min erfarenhet att det är svårt att hålla dem i lagom hull - de faller gärna ur eller lägger på sig. Vi hade det senare bekymmret med en gammal fru, som togs bort nästan 16 år gammal. På slutet såg hon rätt j-vlig ut när hon stapplade omkring med sin stora mage (valpar och ett jägarhjärta som inte riktigt orkade = vätskeansamlingar). Hon och hennes kost stod dock under veterinärövervakning - så det går inte alltid att se vad ägarna gör och hur medvetna de är.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 616
Senast: vallhund
·
Övr. Hund En liten bit härifrån ligger det en gård alldeles bredvid vägen. Inte sådär superintill man kan se ibland, men nära. Där bor det 2...
Svar
9
· Visningar
2 663
Övr. Hund :mad: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7154049.ab När jag läste rubriken sa jag till sambon "100 kr på att det var en unge som...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
15 838
Senast: tessiem
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 004
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp