Hund lämnades efter bilolycka.

Sv: Hund lämnades efter bilolycka.

Varför får jag mindre och mindre förtroende för polisen...:(

Minerva skrev:
Läste det där i tidningen!! Fy vad man blir besviken! Nu vet man ju att man inte kan lita på polisen när det gäller sånna saker! :cry: det är för jävligt!!

JÄTTEhemsk artikel... :cry: stackars hund:cry: MEN glöm inte att pressen spec tidningar som den i fråga har en förunderlig förmåga att få saker att framstå väldigt väldigt annorlunda än vad det i själva verket varit...

Och sen måste jag påpeka (förlåt OT...) att en-två poliser agerar så ruggigt fel (om artikeln nu mot förmodan är helt sanningsenlig) så betyder det ju INTE att hela sveriges poliskår skulle agera likadant... rötägg finns det (tyvärr!) överallt.... men låt inte dessa kasta skugga över den överlag mycket bra poliskår vi faktiskt har i sverige!

Håller med om att det beror på vilken polis man stöter på. I det här fallet var det ju ganska solklart vad som borde gjorts, men i många fall ska polisen göra en bedömning av situationen, och det är klart att de, precis som alla andra människor, kan göra en missbedömning. Man får ju också tänka på att det visserligen finns regler och rekommendationer, men alla har inte per automatik kunskap om djur, vilket kan spela stor roll för hur man agerar i en situation.

Håller med dig helt och hållet. Fy vad hemskt, så får det inte gå till. :cry:

Synd om hunden som lämnades.Älskar hundar och har en go vovve själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 970
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama