Hund lämnades efter bilolycka.

Sv: Hund lämnades efter bilolycka.

Usch, hur kan man göra så :(

jag blir så j-a arg, förbannad och ledsen när jag läser sådant där. jag vill bara ringa upp den polisman som såg hunden och sket i den och fråga HUR kan man göra så?
Som polis? Som medmänniska? Och berätta för honom att han kommer ha det på sitt samvete hela livet och han ska veta om det!!

Det kanske ligger mer bakom historien än vad det står i artikeln. Alla poliser är inte hundvana och vågar kanske inte hantera en skrämd och skadad hund som kanske vaktar sitt revir. Felet är väl att man inte fick tag på en hundpatrull som kunde hantera hunden.

fy fan!!!:cry: det är så att tårarna kommer!
hade det varit min så..... nä.. fy.. stackaren... så hon måste ha undrat varför inte matte å husse kom:cry: :cry:

ÅÅHHHHHHHHHHHHH jag blev SÅÅÅÅ ledsen när jag läste detta!:cry: jag grät som jag vet inte vad!:cry: Och för mig så ser jag det absolut INTE som nån ursäkt att inte våga ta hunden eller inte få tag i nån hundpatrull:mad: JAG anser att det är deras skyldighet! Och jag hade inte tvekat själv för att ta hunden,och om den varit aggresiv pga av skada eller rädsla så hade jag ringt distriktsvet så hade dom säkert kommit o gett hunden lugnande el ngt, så här får det bara inte gå till!

ush o fy! stackars husse o matte men främst hunden som fick lida... ååhh nu gråter jag igen... fan me!:(

Nu säger jag inte att detta behandlades korrekt. Men om de hade tagit ut hunden och den anfallit och de blivit tvungna att skjuta den så hade de fått skit för det.

Usch vad hemskt, tårarna kom på en gång:cry: Hur kan man vara så sjuk i huvudet och bara lämna henne där. Även om just poliserna var rädda eller vad det var för fel på dom så kunde dom väl ha tagit kontakt med någon som hade kunnat hjälpa dom! Jag önskar att jag hade varit där!! Fy jag blir så arg, hur kunde dom?!:mad:

Ja önskar ja oxå hade varit där, men om dom nu inte vågade ta hand om hunden så måste dom ju ta itu med någon som vågar o gör det.Helt jävla FEL att bara lämna allt!

Även om inte polis på plats kunde/vågade ta ut hunden, s
å tycker man iaf att dom borde ordna ut den på något vis!

Har funderat på saken förr, vad händer med hundarna om man skulle krocka.
Troligen tar någon hand om dem, men man blir ju rädd när man läser sånt här,
även om det troligen inte händer ofta...

Stoppard skrev:
Nu säger jag inte att detta behandlades korrekt. Men om de hade tagit ut hunden och den anfallit och de blivit tvungna att skjuta den så hade de fått skit för det.

men då hade den åtmistonde sluppit frysa/förblödit ihjäl!!!

Håller med dig...
Mkt bättre att hunden blivit skjuten... då behövde den inte lida iaf.

men då ser man för f-n till att få dit någon som kan hantera sådana situationer! Och inte bara lämnar hundstackarn att dö :mad:

Men det är sant som du säger att allt kanske inte framgår i artikeln. Men det vet varken du eller jag.

Jag tycker det är hemskt. Man borde kunnat gjort något! Men händelsen håller på att utredas nu.

Läste det där i tidningen!! Fy vad man blir besviken! Nu vet man ju att man inte kan lita på polisen när det gäller sånna saker! :cry: det är för jävligt!!

Visst var det fel att de inte tog kontakt med någon som kunde hämta hunden, men det kanske inte var möjligt att få tag i någon som kunde hantera situationen.

Vaddå inte finns möjlighet att få hjälp av någon som kan detta?! Det finns det säkert!

Polisen har det yttersta ansvaret att ta hand om hunden.
De har att välja på att kalla på veterinär. Eller att kalla på hundpatrull.

MEN de får INTE lämna ett djur på det här sättet att lida i ex antal timmar. Finns inga förmildrade omständigheter!!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 480
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 970
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama