hund i sängen?

Sv: hund i sängen?

Soffa ja, säng nej.
Fast han är i sängen när han är ensam (och om jag säger att det är ok) och det gör mig inget.

Inte sängen, däremot i soffan... Basset går upp i soffan utan att fråga och flatten om man säger till han att han får gå upp.

Tilläggas kanske att våra inte får vara i sovrummet öht, jätteskönt!

Jag hade min pudel i sängen, men sen blev det så jobbigt och sambon önskade sig en hundfri zon :angel:
Så nu sover han numera i yngsta sonens säng.
Min lilla pomme har aldrig fått sova i sängen för jag är så rädd att någon skulle rulla på henne eller råka knuffa ner henne från sängen, hon är ju så himla liten. Hon är dessutom så varm av sig så det är nog bra så :)

Jajamän, båda två. Både i soffa och säng. Ibland hittar katten en liten lucka också.
Ofta, av nån anledning, hamnar alla djuren i min säng så jag har trångt medan sambon har gott om plats (tills jag kryper över :angel:).

Soffan ja, sängen nej.

Jag hade alltid hunden i sängen innan, från 6-7 års ålder tills jag flyttade hemifrån. Men sen jag förbjöd det tycker jag det är väldigt skönt, jag hatar grusiga lakan. Ibland bjuds hundarna såklart upp till mys!

Soffan har blivit en kompromiss, det var också hundfritt innan, men jag tycker det är mysigt med hund i soffan:) tyvärr till en nackdel, den ena hunden är lite inkontinent så det är mycket rengöring...

Jag kan inte sova om jag inte har en hund intrasslad i mig och fåtöljen är hundens :angel:

Varje natt ställer sig Wahidah nedanför sängen och väntar på att jag ska hålla upp täcket så att hon kan krypa in under det och lägga sig mot mig och sova.
62578_1349735729.jpg

Är jag hundvakt, ja då blir det såhär istället :love: (och ja, det är alltså mina ben där i mitten av bilden under täcket)
Godmorgon.jpg

Vilka underbara bilder!! Men - drömmer dom inte.....? Vad händer när 3 Salukis drömmer att dom jagar hare...? :angel::D

Hahaha! :rofl:
Jag vet inte om de drömmer eller inte, jag sover :angel: Men det är lite lustigt. De kan byta plats i sängen, lägga sig på mig och allt möjligt utan att jag vaknar. Däremot, om någon ställer sig upp och säger ett svagt "pip" för att h*n är dålig i magen eller jag ligger fel så att h*n inte får ordentlig plats, då minsann vaknar jag på en halv millisekund.

:love:

kl
Här får hundarna sova var de vill, de alternerar mellan hundfåtölj/golv/soffa/säng eller ute i hundgården. Gissa varför jag som singel har en 1,80 säng:idea: där får jag o tre hundar plats utan att trängas.:angel:
Grus o annat trillar av när pälsen torkat.

Min hund ligger alltid i sängen, fast bara när jag ligger där också. Det skulle inte falla henne in att gå in och lägga sig där ensam.

Men på kvällen står hon och väntar otåligt medan jag klär av mig, för att sedan hoppa upp i samma sekund som jag lägger mig ner. Sedan klämmer hon sig in i skedställning, så nära hon över huvud taget kan komma, och med kroppskontakt på så stor yta som möjligt.

Jag tycker det är rätt mysigt, särskilt på vintern när det är kallt. :)

Japp. Men oftast ligger han på sitt duntäcke bredvid, tror att han blir störd av att jag rör så mycket på mig och sambon har så långa ben att han inte får plats.

Rotweilern vägrade däremot att sova i sängen om jag ville sova där, han dröp ned som om han fått ovett. Bara ibland om det hänt något läskigt under dagen kunde han krypa upp och mysa en stund bara jag låg mycket stilla..

Kl

Förut fick hundarna vara både i soffan och sängen men jag insåg att min väldigt lindriga allergi vart sämre av att ha hundarna i sängen så nu får dom bara vara i soffan!

Våra hundar får vara överallt utom sovrummet/sängen!

Förr hade jag alltid hunden i sängen, när jag hade EN 35kg korthårig hund. Nu har vi fyra lika stora, och enbart en har "sängvett", resten lägger sig helst på huvudet på oss eller mellan mig och min sambo så vi ligger längst ut på kanten.

Dessutom blir jag galen av att varje kväll behöva ruska lakan och täcke för att dom är håriga och grusiga, och har tröttnat på att byta lakan varannan, var tredje dag istället för varannan vecka.

Hundarna har en egen 90-säng i korridoren utanför vårat sovrum istället. Där får dom skita ner och knuffas bäst dom vill. :D

Min gamla har dock inte riktigt accepterat hundförbudet i sovrummet, så varje morgon när husse åker till jobbet kryper Zipper under grinden in till sovrummet och lägger sig på husses plats i sängen. Och eftersom han har mig lindad runt sitt finger efter 5 år, och iiiinte skitar ner som dom långhåriga - så är det helt okej för mig :love:

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 217
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
489
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka