Hund i sängen - för & emot?

Sv: Hund i sängen - för & emot?

Ingen hund i sängen. Även om han är liten och korthårig så blir det skitit. Han fick dock av lathet sova i sängen när han var valp, då tog det längre tid innan han vaknade på morgonen och jag var tvungen att ta ut han, matte ville sova mer än 5h i sträck per natt helt enkelt :p

Är uppväxt med två golden som tyvärr inte fick sova i våra sängar för mamma utan de sov i köket på nedervåningen. Men jag lät dem hoppa upp i sängen ibland på morgnarna om de kom upp till sovrummet, för det är ju så otroligt mysigt! :love: Likaså skickade jag dem att hoppa upp i sängen och väcka pappa med pussar på morgnarna om han hade sovmorgon :angel:

Angående smutsproblemet så duschade vi av ben och mage på hundarna om det var blött och skitigt ute. Var det bara blött torkade vi av tassarna ordentligt med handdukar. Men visst, jag skulle nog inte heller vilja ha en nyrastad golden i sängen om den inte var avdsuchad och åtminstone handdukstorr.

Hos pojkvännen sover lillskiten (dvärgpinscher) i sängen. Sover inte jag där har han och husse varsitt täcke, sover jag där delar jag och vovven täcke. Trots sin litenhet tar han mycket plats så vi tränger upp pojkvännen i väggen trots att han har 160-säng! :D Precis som Breakdown skriver så ligger han i ryggslutet på mig, eller i knävecken eller precis vid min mage :love:

Honom torkar vi inga tassar på utan han hoppar direkt upp i sängen och det blir varken grus eller speciellt smutsigt. Han är en renlig herre och struttar runt vattenpölar och lera.

Sammanfattningsvis ser jag inte direkt några nackdelar, men så har jag slutat att vara så pjåskig med sängkläderna sedan fröken katt och herr hund hos pojkvännen började sova i sängen (och katten hårar och grusar ner bra mer än hunden! Tur att hon inte sover där varje natt. Hon sover helst bredvid min huvudkudde dessutom, men enstaka gånger under täcket vid magen.).

Min lillskit sover alltid i sängen mellan mina ben (tax som gillar att ligga i gryt). Jag tycker att det är hur härligt som helst, och skulle inte ha det på något annat sätt. Min sambo grymtade lite i början och tyckte att hundar inte har i sängen att göra. Jag sa att hemma hos mig tillämpas "sist in först ut"principen, så har han något problem med mina djur får han nog tänka på en och två gånger om det här är vad han vill. :p

Men ja, han skällde ut henne en gång när hon var lite dryg, så hon sover bara hos mig. Vi ser alltid till att hon är ren innan hon kliver upp i sängen, så det är inga problem där.

Min stora Beauceronhanne sover alltid i vår säng, helst utsträckt mellan oss och med huvudet på någon. JÄTTEmysigt! Utom just nu, då det är töväder ute och sängen varje morgon är full av sand...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 415
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
440
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 731
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats... 2 3
Svar
56
· Visningar
9 352
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka