Hund gård

L

lovegullit

Hejsan! :)
Jag bor i ett rad hus område i Bergshamra, Norrtälje och hade nu tänkt bygga en hund gård till min schäfer tik. Jag ska hägna in 28 m2. Och om jag har fattat rätt är det tillräckligt stort? Jag har blivit rekommenderad att använda får nät, vilket jag var lite tveksam emot i början för min hund lär hoppa över det, iaf om hon ser en katt på andra sidan..,:o men nu har jag en idé!:D Jag tänkte att om jag köper 5st ca 2 m höga stolpar (det låter lite men typ halva hund gården kommer vara mot en vägg..) och ca 30 m får nät som jag fäster 2 gånger, dvs så det blir som 2 får staket upp på varandra, så lär hon ju inte hoppa över det iaf och om fårnätet blir högre än stolparna så viker jag liksom in det högst uppe så det är helt omöjligt att komma över. Låter det helt knäppt eller tror ni att det kan funka? i så fall hur höga brukar får nät vara? och tror ni att någon säljer lite.. jag menar det flesta som säljer brukar ju sälja upp mot 200st stolpar och 100 meter får nät...?:cool:
Kramar Madde:bump:
 
Sv: Hund gård

Det finns viltstängsel du kan använda, det ser ut som fårnät men är ca 2m högt redan från början = du slipper "klippa och klistra".

Vi har det i vår hundgård samt en eltråd ca 2dm från marken så ingen skulle få för sig att gräva sig ut.

Lycka till!
 
Sv: Hund gård

Det finns viltstängsel du kan använda, det ser ut som fårnät men är ca 2m högt redan från början = du slipper "klippa och klistra".

Vi har det i vår hundgård samt en eltråd ca 2dm från marken så ingen skulle få för sig att gräva sig ut.

Lycka till!

var kan man köpa sånt då?:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 387
Senast: Farao
·
Hundträning Jag har aldrig cyklat med hund ordentligt så nu kommer jag kanske ställa några dumma frågor men jag vill göra det på rätt sätt. Är det...
Svar
14
· Visningar
1 628
Senast: lytesout95
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 401
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp