Detta fixar jag inte! Att känna mig dyrkad/bevakad är inte min grej. Det är så skönt att katter har ett eget
Då var det ändå något som felades katten. Ni förstod bara inte vad det var. Att en katt kissar inne är alltid ett tecken på stress, sjukdom eller annat.Folk tog visst illa upp när jag skrev att jag tycker katter är äckliga! Men jag tycker verkligen det men får väl ändra ordval till att jag har en stor ovilja mot katt och upplever negativa känslor när jag ser/tänker på katt. Inte så att jag vill döda andras katter det har jag aldrig skrivit! Jag accepterar självklart att andra tycker om och har sina katter. Men jag skulle aldrig ha själv.
En sambo jag hade för många år sedan hade katt när vi träffades. Jag klarade inte av att bo med katten! Så sambon gjorde sig av med sin katt!
En katt vi hade när jag växte upp var fullt frisk (regelbundet koll hos vet). Fick gå ut och in som hon ville. Fick bra mat osv. Ett ultimat kattliv! Hon totalt pissade ner hela huset och det var mardrömmarnas mardröm! Hon blev senare överkörd och givetvis införskaffades ingen ny katt efter den mardrömmen!
Jag hade en katt som fick någon form av hjärnskada. Hon blev snabbt blind på ena ögat och var på god väg att förlora synen på det andra. De sista dagarna innan vi tog bort henne började hon vingla och trots det gick hon på lådan.
Det är en djupt sittande instinkt och lika mycket ett tecken på sjukdom eller dyl som om katten helt skulle sluta äta.