Hund bunden utanför affär?

B

Blixtra

Apropå hundstulen tråden. Binder ni era hundar utanför någon inrättning där ni har ett ärende?

Jag har aldrig gjort det och skulle aldrig våga göra det!! Ska jag till affären etc så tar jag aldrig med mig hunden. Har sett hundar bundna utanför ex 7/11 inne i stan, då ställer jag mig lite osynligt brevid den hunden tills husse/matte kommer ut igen. Hundstölder är ju så vanligt numera och har väll egentligen alltid varit det.

Skulle vara så nervös om jag hade min hund utanför affären att jag inte kunat handla...

Sv: Hund bunden utanför affär?

Jag brukar faktiskt lämna Mulle utanför affären om jag bara ska in och handla cigg eller nåt annat som går snabbt. Det här kommer låta väldigt dumt, men jag skulle faktiskt vilja se den som försöker stjäla honom när han sitter bunden utanför.:D Speciellt när inte ens sambon kan ta med honom nånstans utan att han lägger sej platt på backen och vägrar röra sej. :crazy: Plus att han ylar och skäller som en idiot om han inte ser mej. Så jag lär ju garanterat höra om nån försöker ta honom.

Jag gjorde det när jag hade hund.
Dock inte när jag var på stan men när jag gick
för att handla på bya-affärn så band jag hunden
utanför men försökte skynda mig så mycket som möjligt.
Med BC:n var jag dock mer rädd för att hon skulle bita sig lös
än att nån skulle komma & ta henne.
Med Powder puffen var jag mest rädd att nån skulle ta honom eftersom han var avelshanne & mycket snygg (dessutom är ju
såhundar väldigt eftertraktade). Försökte tjorva till det så mycket
jag kunde med kopplet när jag band fast honom för att göra det
svårare för ev. hundtjuvar att ta lös honom (iofs hade det väl bara varit att ta av halsbandet men ändå :angel: )

jag försöker undvika det, men ibland räcker tiden bara inte till. M vaktar väldigt mycket när hon är bunden så skulle någon försöka stjäla henne hade det hörts ordentligt. fåntratten L hade däremot följt med vem som helst.

Så där gör jag med min hund också, jag tänker ju längre tid det tar för mig tt knyta desto längre tid tar det för eventuella tjuvar att ta honom (han är en cocker).
Fast jag har bara lämnat han utanför macken om jag ska in och hämta paket.

Jag lämnar helst inte min hund utanför affärer eller liknande.
Men jag tror inte att det är någon bra idé att försöka knycka honom, sitter han under kommando så gör man bäst i att inte röra honom, okej en väldigt hundvan människa kaanske eventuellt skulle kunna gå in med pondus och ta med honom, men en hundovan person som kanske vill gå fram och hälsa/knycka och ler, böjer sig över och tittar i ögonen skulle nog garanterat få skåda hans fina gaddar :D Han är väldigt snäll, men ganska reserverad mot främlingar(alla han träffat minst en gång är kompisar) och dessutom känslig för kroppsspråk och andra signaler, men så är han själv väldigt tydlig vilket är skönt:)
Så för hans skull så är det bäst att han får stanna hemma/i bilen.

Jag har alltid gjort det förrut. Min hund kunde inte vara ensam hemma, så vad hade jag att välja på? Bodde f.ö. i en liten stad. Men sen jag såg en gubbe gå fram till henne trots att jag bundit henne långt borta från gångstigen (jag såg från ett skyltfönster) Han gick fram och hon gjorde ett bestämt utfall mot honom. Han backade snabbt undan och jag hoppas att han lärt sig en läxa!! Men efter det så slutade jag att sätta fast henne. Jag blir ju skyldig om nått skulle hända...

Utanför den lilla affären här i byn gör jag det. Jag sätter honom i en lykstolpe på andra sidan gatan, så jag ser honom hela tiden. Jag är inte orolig alls att någon ska ta honom, då en klump på 65 kg som försöker äta upp en, nog inte är så frestande att stoppa fram fingrarna till :D Han släpper ingen nära, och kommer dom nära ändå så biter han.

Skulle aldrig lämna henne bunden untanför affären om jag ska storhandla men ska jag bara springa in på macken och köpa ett paket cigg knyter jag upp henne utanför. Hon skulle aldrig följa med en främling och skulle någon komma nära henne skulle jag höra det. :angel:

Bebben skrev:
Utanför den lilla affären här i byn gör jag det. Jag sätter honom i en lykstolpe på andra sidan gatan, så jag ser honom hela tiden. Jag är inte orolig alls att någon ska ta honom, då en klump på 65 kg som försöker äta upp en, nog inte är så frestande att stoppa fram fingrarna till :D Han släpper ingen nära, och kommer dom nära ändå så biter han.
Men hur vågar du ha honom utan uppsikt?

Vår ohängde tax bet en farbror i benet. Efter det så har jag inte vågat binda honom utanför någon affär. Jo, en gång, men då satte jag munkorg på.

Jag vill inte ha en polisanmälan för att han bits - och det gör han om det kommer en karl som han inte känner.

Jag hade aldrig lämnat min hund utanför en affär Om inte någon stog och vakaade över den !! Hur kan man görea sånt ? :confused:

Han sitter på ett ställe där ingen människa går, annars hade jag inte lämnat honom där heller. Det är inte vid någon trottoar eller väg, utan in på en "tomt" i gräs. Jag har frågat ägaren till det huset om jag kunde ha hunden där (Huset är en sorts konstateljé) och det var lugnt för honom.

Och faktiskt, går någon över vägen och över en liten gräsmatta för att gå fram till en bunden hund, så får dom skylla sig själva.

Dock sätter jag honom aldrig där vid tider då jag vet att det är barn ute i krokarna, eller många människor.

Dessutom så varnar han folk ungefär 5-6 m innan dom är i närheten av honom, och fortsätter dom ändå.. Speciellt när dom då får gå in på en gräsmatta som är privat..

Men som sagt, jag skulle aldrig lämna honom någon annanstans, och heller inte där om det inte är vid udda tidpunkter. Heller inte i mörkret, eftersom jag inte kan se omgivningen lika bra inifrån affären då.

Folk brukar fråga mig om hur jag kan ha honom lös på vår gårdsplan också.
"Men tänk om någon kommer in däroch han biter dom?"
Ja, tänk om. Går främmande in på vår gård så får dom skylla sig själv faktiskt.

Sen är det ju lite skillnad i att binda upp precis utanför en affär, och så som jag gör. Där han sitter har han inte möjlighet att ens närma sig någon, om inte dom verkligen går fram till honom, på ett ställe där dom inte har att göra.

Jag bor i en liten stad, och jag brukar binda honom om jag ska in en snabbis på en affär. OM någon mot all förmodan skulle börja knyta lös honom skulle han protestera hejvilt. Han är en mattegris utan dess like, och skulle nog inte följa med människan i fråga.

Jag lämnar ALDRIG mina hundar utanför en affär eller så.Jag är för mycket rädd att dom ska bli tagna (fast en av mina hundar skulle vägra att gå iväg från den platsen jag skulle säga åt den att stanna kvar på). :(
Skulle aldrig förlåta mig själv om nån av mina hundar skulle bli tagna. :cry:

Skulle aldrig 'dra med mig' hunden till affären och sen binda den utanför det skulle knappt gå att handla utan att man tänker på hunden kommer nog aldrig göra det. Men förut när mamma skulel handla tog hon med sin hunden in i affären och där försökte hon sno åt sig en bounty. (Den affären har direkt inga regler sådär)

Skulle jag aldrig våga med min minste vovve. Han är för lätt att sno...Ryms i en ficka av större modell :D

Jag har aldrig lämnat min hund utanför affären, vågar inte i rädsla av att nån jä*el ska sno lille vovven.
Har varit nära nån gång att bara sticka in i affären nån minut och binda fast hunden utanför men i sista sekund har jag ångrat mig. Vi bor i en liten by men det är ju ingen garanti... Det finns tyvärr puckon även här.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 914
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 592
Senast: SandraM
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 305
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Gör ni det eller inte? Hur motiverar ni ert val? Ofta ser man en eller två hundar sitta uppbundna utanför ica, med massor av folk som...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 413
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar