Hund 2006! Vad tyckte ni?

E

Extasia_ox

Såg ingen sådan här tråd, så lägger in en :)

Vad tyckte ni som var där?

Jag var där på lördagen, första gången. Och jag är hel nöjd! Väldigt bra gjort tyckte jag. Har aldrig varit på Sthlmmässan, tur var det väl att det är såpass stort där inne. Så mycket folk som var där.

Dom raserna som föll mig i smaken var:

  • Cane corso *så vackra*
  • Dogo canario
  • Bullmastiff
  • Dogo argentino
  • Dobermann
  • Dvärgpinscer
  • Italienskvinthud
  • Dogue de bordeaux
  • Nakenhundarna ;)
  • Pinscher
  • Grand danois
  • Akita
  • Siberian huskey
  • Rottisarna så klart :D
  • Shar pei

Det var dessa hundar som jag tyckte var mest intressanta. Många raser som jag inte har träffat "in real life". Så det var kul att få se dom på riktigt! :D
Men favvisarna var nog Cane corso, Dogo canario och Bullmastiffen. Det är riktiga hundar de :love:

Shoppade såklart till voffarna hemma, det blev:
  • ett dubbellänk halsband
  • en bädd
  • lite leksaker
  • ett retriverkoppel
  • och såklart BEN :D

Var verkligen jätte kul och vill nog absolut tillbaka nästa år!!
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

Det sista jag har på näthinnan är den stackars schäfern som gick i söndagens veteranfinal. Jag blev så upprörd att jag var tvungen att börja prata med den främmande människa som satt precis bredvid mig. Det var det vidrigaste jag sett. Jag trodde verkligen inte att det fanns sådana hundar i Sverige. Förlåt tråden jag skrev i helt nyss om att jag inte trodde det...
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

Det sista jag har på näthinnan är den stackars schäfern som gick i söndagens veteranfinal. Jag blev så upprörd att jag var tvungen att börja prata med den främmande människa som satt precis bredvid mig. Det var det vidrigaste jag sett. Jag trodde verkligen inte att det fanns sådana hundar i Sverige. Förlåt tråden jag skrev i helt nyss om att jag inte trodde det...

Om du menar utseendemässigt såg schäfrarna ut ungefär som att dom hade korsat en skabbräv med en italiensk vinthund (höfterna).
Jag kände inte annat än avsmak för ägarna till de stackars djuren.:crazy:
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

Jag var där på söndagen och eftersom att Gnist var den enda som skulle ställa ut sådär i lagom tid till jag kom gick jag dit och kollade på hennes "ras". Superfina ju! Dock mycket större än vad jag trott. Såg dock ingen jag kunde "gissa" var Gnist. Kunde du inte haft en lapp på ryggen eller nåt människa!
Skulle även kolla på Beauceronen som jag missade iom att jag försov mig :angel: men som tur var fanns rasmontern där så jag var där o snackade lite med en gammal msn bekant som jag aldrig träffat tills nu. Kom hursomhaver rätt i tid till "min" ras..West Highland white terrier alltså och blev så jävla förbannad på vad jag såg.
En bunt stressade vita hundar som när de skulle lyftas upp från marken till domarbordet där de skulle bedömas närmre blev lyfta i svansen och i strupen:eek: : !!!
Jag trodde inte mina ögon, fick därifrån för att inte utbrista ngt olämpligt till deltagarna och domarna . Såg ingen liknande behandling någon annanstans. Hundarna såg ut att visa gott om obehag av den käcka hanteringen.

Schäfrarna såg förjävliga ut helt enkelt. Trodde inte det var så hemskt i sverige men fulare hundar har jag aldrig sett. Då är nästan kineserna charmigare i mina ögon. Fyfan säger jag bara.

Tja sen var det väl det vanliga. Jag vet inte om jag blev road eller oroad över all utställningsorginal. Man märkte direkt vilka som mer var där för att bedöma sin hund och den där andra arten som jag personligen är mycket allergisk mot.:smirk:

Sen var det NM i lydnad som var väldigt rolig att se (vadå BC dominerande startfält ) så där satt jag o glodde ett tag som jag ju alltid gör alla år.

Raser jag gillar och som alltid är kul att se:

*West Highland white terrier
*Bullterrier (så fula att dom är snygga)
*Tax
*Beauceron, tjusiga byrackor ..:D Jakiras var klart snyggast. Fast jag tror deras hundar är från Amouraudiere i Belgien. Rejäl skillnad på svenska o belgiska exemplar:eek:
*Lakinois ..Mycket lustigt utseende..såg en hane med högst välutvecklad könsprägel...uhmm..:o
*Cane corso..Jag vill gulla med deras kinder..så fiina:love:
*Alaskan malamute och grönlandshund. Inget intresse i dem med dom är snygga.
* Skotsk terrier, Dandie dinmont terrier, Glen of Imaal terrier, Cairn terrier, Tysk jaktterrier...och ja...Australiensk terrier var ju fina dom med!:)
*Welsh springer spaniel...Därför att jag var dagismamma till en och får nostalgi.

Är otroligt besviken över att jag missade den irländska varghunden på lördagen:mad:

Händelser:

Blev utpekad, utstirrad och slutligen utskälld av en mycket arg dvärgpincher:o Varför jag av tusentals människor?

Råkade nästa trampa på en chihuahua och en dvärgschnauzer

Råkade nästan orsaka stroke hos en mkt förnäm dam när jag råkade påpeka att min west highland klipps och inte trimmas

Inköpt:

*Torkad hjort...nånting
*Torkad hjortgodis
* Torkad lever
*Torkad ngt som luktar illa

*Godisficka till träning som man sätter i byxorna
*Matskålar
*Gratis mat från magnussons (gillade innehållsföteckningen)
*En taxdekal att sätta på ytterdörren
*Plaque off till smurfarna (hundarna)

Slutfråga...Finns det riesenschnauzers som är grå? Eller såg jag bara en helt enorm mellanschnauzer?
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

Jag var där på söndagen och eftersom att Gnist var den enda som skulle ställa ut sådär i lagom tid till jag kom gick jag dit och kollade på hennes "ras". Superfina ju! Dock mycket större än vad jag trott. Såg dock ingen jag kunde "gissa" var Gnist. Kunde du inte haft en lapp på ryggen eller nåt människa!
[/B]


:rofl: :rofl: Jag satt helt synligt. Eller ja en timme där i början nån gång, stod jag på knä och trimmade en syster till Tita, men annars var jag rätt synlig. Kanelbullen syndes nog också och mina hundar var titt som tätt ute ur burarna för att göra lite rasreklam :love:

Du skulle gjort som cassiopeja och kamomilla. Kommit och frågat: Är det du som är Gnist:confused:
:D :D
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

*kl*

Jo, det var trevligt, men idag är jag så trött att det känns som årets värsta bakfylla...:D
Så inte så mycket, satt mest och häckade:angel: med Gnist (jo, jag hittade:D) och kamomilla. *vinkar*
Sen älskar jag kostymkillarna i 25-års åldern med hysteriskt trimmade pudlar under armen...:p
Schäfrarna jag såg under mina rökpauser såg dock trevliga ut, inte alls så räkrumpade som jag trodde de skulle vara.
Kanske hade tur och fick bara se de hyfsade exemplaren?
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

Annars var det väl jag som hittade åt dig, eller var det egentligen syster som hittade dig :confused: *förvirrad Gnist*

Vi kom i alla fall hem ungefär 01:30. Slocknade rätt omgående :angel:

Ser att semlan är på plats ;)
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

precis. :D

De bukare jag inte har träffat vill jag gärna ska vara
lite rädda för mig, och de får gärna hysa en näst intill ohälsosam respekt för mig, samt aldrig ifrågasätta mina kunskaper.



;)
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

Ja det finns det och vi har två peppar o salt riesen. Vi (dottern)ställde vår hanne på lördagen. Dock fick ingen peppar o salt CK tyvärr.:( Men vår gick vidare i bästa veteran iallafall.:)

/Elisabeth
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

:rofl: :rofl: Jag satt helt synligt. Eller ja en timme där i början nån gång, stod jag på knä och trimmade en syster till Tita, men annars var jag rätt synlig. Kanelbullen syndes nog också och mina hundar var titt som tätt ute ur burarna för att göra lite rasreklam :love:

Du skulle gjort som cassiopeja och kamomilla. Kommit och frågat: Är det du som är Gnist:confused:
:D :D

Men det kunde jag inte fråga alla ju :eek: , det kanske var du då som hade ett förkläde på dig med hundar på? Håret i tofs (om jag minns rätt..?) o lite lugg eller så?
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

:crazy: Nix, det var inte jag, men jag vet vem du menar och jag var inte långt bort..
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

Jag var där för sjuttioelfte gången och fick svara "ja, det är jakthundar som ska jaga" typ 33 gånger, men annars var det helt okej.

Träffade lite roliga människor och sprang på Tippan på söndagmorgonen, himla kul :)

Ni kanske såg mig, blond med 2 grå stora saker.

Vilken hund blev BIS förresten? Blev det cockern?

//E
 
Sv: Hund 2006! Vad tyckte ni?

En följdfråga:
Jag såg för första gången i mitt liv helVITA dvärgschnauzrar.
Såg jag rätt, eller hallucinerade jag?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag leker lite med planerna på nästa hundras. Då jag för tillfället är student och står mitt i ett husbygge med pojkvännen så är det...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: utte
·
Övr. Hund Regeringen i Danmark har förbjudit dessa raser: 1) Amerikansk bulldog 2) American staffordshire terrier (Amstaff) 3) Boer boel 4)...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 001
Senast: muppia
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp