HUND 08-vilken dag göra vad?

MrsScabtree

Trådstartare
Jag hade som vanligt tänkt bege mig till Älvsjömässan och kika på vovvarna nu i helgen undrar vilka fler som ska dit och vad ska ni göra både ni som ska ställa men ffa kanske ni som inte ska ställa?

Jag ska dit på Söndagen hade jag planerat, är det ingen träning på Lördag åker jag nog dit också om det inte kostar skjortan, men troligtvis inte.
Åker jag på Lördagen gör jag det enbart för att titta på skotsk hjorthund och ev greyhound eftersom att jag går och småtrånar lite efter ffa försnämnda..

På söndagen ska jag kolla in alla west highland white terrier och prata lite i deras rashörna om bla grytanlagsprov och mentaltester. När jag gjorde detta förra året stirrade tanterna och farbröderna på mig mest och funderade över vad jag var för galning..men det är ju alltid kul att ifrågasätta och provocera :devil: . Förhoppningsvis får jag dock ett svar, jag är ju väldigt intresserad av rasen och vill engagera mig, så jag hoppas på att möta upp med åtminstone ett ljushuvud där. Jag hoppas också på att grythundsklubben kanske befinner sig där eller något liknande så att man kan prata med dom om avel och anlagsprov med mera.

Jag hade även tänkt kika lite på Nikkis schäfer när den ställs och hennes mammas franska bulldogg också, kan vara kul att se hur det går.
Förhoppningsvis ränner Aliide runt också så att man kan få sig lite fikasällskap?
Eller?

Utöver det ska jag vara superfjantig och shoppa julklappar och julutklädnader till hundarna :D . Jag letar efter tomtemössor och renhorn och hoppas på jackpot. Muaha! Kommer jag över en metallapport i förmånligt pris ska jag ha en sån också, och ev lite reflexer.

Just det! Jag ska gå med kameran i högst hugg och plåta lite också!

Sv: HUND 08-vilken dag göra vad?

Jag ska dit på lördagen och shoppashoppashoppa samt kolla in freestylen och Junior Handlingen:) Ska även äta julbord med whippetfolk bredvid ringen och träffa en massa kompisar såklart. Kommer alltså tyvärr inte att ställa, men nästa år då vi har fler hundar som har åldern inne så.

På söndagen ska jag kolla in alla west highland white terrier och prata lite i deras rashörna om bla grytanlagsprov och mentaltester. När jag gjorde detta förra året stirrade tanterna och farbröderna på mig mest och funderade över vad jag var för galning..

Klart du ska! Hejjahejja!:D

Jag hoppas också på att grythundsklubben kanske befinner sig där eller något liknande så att man kan prata med dom om avel och anlagsprov med mera.

Har svårt att tro att grythundklubben kommer att vara där. Men jag med tillhörande moder kommer, sitter ju i UGK:s styrelse så det är bara att komma fram om det är nått du undrar eller så:) För du borde väl också bo i UGK:s upptagningsområde?

Gilly

Mjo, jag tror att jag räknas i UGK? Men skulle ni vara där på Lördag blir det svårare. Jag är ju inte säker på att jag går då :(

Jag ska dit på söndag! Ev. en stund på lördagen om jag hinner, ska träffa kompis + hund och träna lite också då.

Jag ska syna flera hundraser i sömmarna, alla de jag gått och fnulat på i evigheter (känns det som) nu. I år ska ingen migrän kunna stoppa mig... *mutter*
Och titta på agilityn, lydnaden m.m.

Och så shoppa lite förstås! Finns väl inget jag direkt behööööver, men.... :angel:

Mjo, jag tror att jag räknas i UGK? Men skulle ni vara där på Lördag blir det svårare. Jag är ju inte säker på att jag går då :(

Ah, synd. Hade gärna åkt på söndagen för att kolla på terrirarna, men då har jag ingen stjuts. Jaja, får bli nästa år.

Kollade nu; stockholm/botkyrka räknas till Uppland enligt GHK, så ja:)

Förresten.. Tränar du på Botkyrka BK?

Skogstrollet skrev:
Och så shoppa lite förstås! Finns väl inget jag direkt behööööver, men....

Är det någonsin så:angel::D

Gilly

Nej, det är ju min "hemmaklubb" men jag tränar mest på sthlms avdelningen eller i solna :)

Jag ska stå ett tag i montern båda dagarna och skrämma folk från att köpa rasen :angel: Eller inte, men jag ska ge en rättvis bild av både det positiva och det negativa.

Sen lär det väl bli lite shopping och koll på annat på söndagen.

Jag ska dit på söndagen..dock ska jag ställa.. vår bedömning börjar kl 9 och Hannibal är först ut i ringen, och eftersom jag är 99% säker på att han kommer åka ut direkt, så kommer jag nog mest gå runt och kika på lite raser och ev. stå i cotte-montern en stund.

Jag åker dit på lördagen för att sitta som klistrad vid Hofferingen! Så ser ni någon som ser ut som den har dött vid sin post med uppspärrade ögon och en kamera i handen så är det jag!

Jag far ner på fredag med min bebis Isak (riktig bebis :D) Kompisar x3 och bor på hotellet bredvid mässan. Inga hundar med, skönt men i år kanske det hade varit läge? Bara 80 stycken flatar anmälda :O i vanliga fall brukar det ju behövas 2-3 domare för flatarna...

Går nog bara in på söndag, lördag ska vi på Skansens julmarknad! Blir att titta på agility, flatar, lydnad och freestyle samt shoppa en massa förstås.

Ser framemot detta jättemycket ska bli hur skoj som helst, skönt att ha nära till hotellet också om Isak blir grinig.

Hade lite tur också kom på igår att min ringsekreterarlegitimation gått ut, men de var snabba på SKK och redan idag så har jag fått den! Så sparar man inträdet på söndag och om jag vill titta in en snabbis på lördag.

Nej jkag hade helt glömt bort att det var nu jue...vad har jag haft för mig?:(

Hade planerat att gå men nu skall vi ju fira lillajul med hela familjen jue...synd skall till sthlm nästa helg. Kanske kan de skjuta upp hela grejjen en helg om jag ber riiiktigt snällt?

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Äldre Jag behöver lite tips och råd från bukefolket eftersom jag googlat mig snurrig nu. Jag hyr ett gammalt litet hus. Min Hv är inte mycket...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
14 754
Senast: Korven
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 159
Senast: paradiset
·
Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar