Sv: HUND 08-vilken dag göra vad?
Jag var där med min sambo halv ett till tre ungefär. Såg inte en kotte jag kände igen och jag missade staffordshireutställningen...
Var så otroligt trötta att vi inte kom upp riiiktigt så tidigt som bestämt!
Men jag såg rasparaden, gick runt bland rasmontrarna (tittade på alla raser jag var nyfiken på som fanns där), kikade lite agility och sen slösade jag bort alldeles för mycket pengar...
Massor med reflexer och en stooor galonbädd till Loka. I bilen hem säger Matti att det var bortkastade pengar, Loka kommer iaf bara att sova i soffan... Men TJI fick han, hon bäddade med 17 varv och lade sig mycket belåtet i sin nya säng.
Tanken var mycket att titta på alla de raser jag haft uppe på min "vill ha som nästa hund-lista" och så hoppades jag att Matti kanske skulle falla för något speciellt...
Och när vi går därifrån så frågar jag: "vilken hundras skulle du ha minst emot att jag skaffade mig en hund av nu?" (Hoppas på staffe, bostonterrier, cocker, cavalier eller eller eller...)
-Tollare....
-Jaha.... En mini-Loka till alltså?
- Ja.
En av de få raser jag INTE hade på listan eftersom jag söker en sällskapshund och vill testa något annat än retriever.