HUND 08-vilken dag göra vad?

Sv: HUND 08-vilken dag göra vad?

Jag är där på Söndagen! Kommer stå och glo på Beauceronerna och sedan handla upp pengar jag inte har :angel:

Om det är några som vill mötas upp och tex ta en fika när vi ändå är där kan vi väl bestämma en tid?

Jag ska ställa på söndag morgon runt 10 snåret, Australian shepherd, håller mig nog kvar runt ringen för att kolla hur det går för uppfödaren som är där från Åland.

Om det är några som vill mötas upp och tex ta en fika när vi ändå är där kan vi väl bestämma en tid?

Jag vill hemskt gärna fika. Nu vet jag inte hur det ser ut här, jag ska böna och be min tränare om att vi tar spårningen på eftermiddagen så att vi hinner
shoppa loss och hejja på alla på utställningen. När börjar folk dyka upp?

Min galna kompis ville åka redan vid 7, så vi blir nog där tidigt. Konstigt att hundmänniskor måste vara så morgonpigga. Är det bara jag som är kvällsmänniska?

Min galna kompis ville åka redan vid 7, så vi blir nog där tidigt. Konstigt att hundmänniskor måste vara så morgonpigga. Är det bara jag som är kvällsmänniska?

Jag är definitivt en kvällsmänniska men blir alltid uppsläpad av andra människor tidigt på morgnarna. Jag tänkte också fösöka vara dör tidigt. Iaf vid 9:00 tiden. Vi ses?

Ja gör det för jag har en lånad mobil! Så kan jag ta ditt nr igen på så vis.

Hehe, kl 7 är ju rena sovmorgonen ;). Själv får man släpa sej upp vid 5-5:30 på morgonen :crazy:

Kl

jag åker dit redan imorgon med en kompis, Vi går båda dagarna ( precis som förra året) men idag tänkte vi passa på att ta en hel weekend

Vi ska nog kolla på
Amris (självklart)
kees (självklart)
shäfer
greyhound
agility
freestyle

Och så brukar vi alltid träffa på folk vi känner här och var.

*puttar upp tråden lite*

Jamen hur har det gått för er nu då? Haft det trevligt? Vad har ni köpt? Träffats?

Gilly:)

Jag var där med min sambo halv ett till tre ungefär. Såg inte en kotte jag kände igen och jag missade staffordshireutställningen... :(
Var så otroligt trötta att vi inte kom upp riiiktigt så tidigt som bestämt!

Men jag såg rasparaden, gick runt bland rasmontrarna (tittade på alla raser jag var nyfiken på som fanns där), kikade lite agility och sen slösade jag bort alldeles för mycket pengar... :o Massor med reflexer och en stooor galonbädd till Loka. I bilen hem säger Matti att det var bortkastade pengar, Loka kommer iaf bara att sova i soffan... Men TJI fick han, hon bäddade med 17 varv och lade sig mycket belåtet i sin nya säng. :D

Tanken var mycket att titta på alla de raser jag haft uppe på min "vill ha som nästa hund-lista" och så hoppades jag att Matti kanske skulle falla för något speciellt... :angel: Och när vi går därifrån så frågar jag: "vilken hundras skulle du ha minst emot att jag skaffade mig en hund av nu?" (Hoppas på staffe, bostonterrier, cocker, cavalier eller eller eller...)

-Tollare....
-Jaha.... En mini-Loka till alltså?
- Ja.

En av de få raser jag INTE hade på listan eftersom jag söker en sällskapshund och vill testa något annat än retriever.

Jag såg inte nån som jag kände igen härifrån. Hannibal åkte ju med en tvåa direkt så från kl 9:05 till kl 14 gick jag mest runt och kollade rasmontrarna och letade efter balsam till hårbollen. Köpte dock ingenting på mässan, konstigt nog. Jag som alltid brukar va duktig att slösa massa pengar där.

Jag vart sjuk och kunde inte gå alls. Jippi. :(

Tråkigt, jag hade också otur, syrran som var hundvakt på fredagen gav hunden märgben som var nystyckat, vilket resulterade i att hon blev rejält magsjuk med kräkningar och diarré i flera dagar, så hon fick stanna hemma hon husse och jag åkte och hjälpte uppföraren som bev överlycklig över hjälpen.

Det är bara att komma igen nästa år:)

*knapplån*

Själv var jag där på söndagen och hängde som vanligt bland staffarna :love:, efter det shoppade vi för mycket saker som vi inte behövde till lilla fröken.

Tråkigt för er, MrsScabtree och Luxus.. Otur.

Jag var som sagt där på lördagen. Tyckte det var ovanligt lite folk och hundar...? Tomt mellan, runt och i ringarna. Någon annnan som också hade den känslan?

Shoppade såklart en del och tog med mig en massa provmatspåsar hem. Blev en 5-6 kilo tror jag:D Toppen att ha som hundgodis.

Träffade en massa kompisar och bekanta, alltid lika roligt.

Kollade bara in freestylen snabbt, får se allt på youtube sen antar jag.

Såg en del rasmontrar och måste bara säga att azawakernas verkligen var vacker! Den fastnade verkligen.

Ska ni till Lilla sthm sen också?

Gilly:)

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Äldre Jag behöver lite tips och råd från bukefolket eftersom jag googlat mig snurrig nu. Jag hyr ett gammalt litet hus. Min Hv är inte mycket...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
14 754
Senast: Korven
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 159
Senast: paradiset
·
Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar