HumÖr Problem!

B

biven

Jag vet inte vad som har hänt!
Min häst har alltid varit en solstråle och framåt vid ridningen.
I söndags var vi med på vår första programridning någonsin.
Innan vi red dit, så borstade jag och gjorde henne fin, (vilket jag gör varje dag), men nu ställde hon sig mot mig med öronen slickat bakåt, och började krafsa med framhoven och gav ifrån sig ett läte som påminner om en tjur inför en tjurfäktning.
vet inte vad som föll henne in? har aldrig gjort så tidigare:confused:

sen red vi iväg, och öronen var framåt.
Framridningen gick kanon, staketet var inte otäckt.
och vi red vår programridningen. Det gick katastrofalt.
Hon la in egna moment, såsom två ryggningar, en resning, och lite capriole, och lite släng galopp vid den ökade traven..
jaja.. jag var nöjd för att jag tagit mig dit i allafall.

i går när jag skulle rida igen, hämtade jag henne i hagen och hon var glad och trevlig och mysig.
sen stod vi och myste lite i boxen, och hon fick äta lite hö.
sen borstade jag (då var hon inte ett dugg grinig), sen tränsade jag och sadlade, inte heller grinig.
sen gick vi ut och ställde oss vid stolen (hoppar alltid upp på den) då började hon igen. La öronen slickat bakåt och stod och skrapade hårt och envist med frambenet...
jag satt upp och då åkte öronen framåt och vi hade en mysig ridrunda..
helt galet!?!?!? VAD ÄR DET SOM HAR HÄNT?? kan hon bli sån här på grund av pälsfällning eller vad är det för fel??

Sv: HumÖr Problem!

Visst kan de bli lite lustiga i humöret när de fäller!!! Låter konstigt annars! Inget problem med ryggen??? Humöret var det första jag lade märke till när min pojke hade ont i ryggen!!!:crazy:

Sv: HumÖr Problem!

Nej.
Hon är inte ett dugg arg när jag rider, utan det kan vara när jag drar ner stigbygeln, eller står och borstar henne. Helt apropå?.
det är det som är så konstigt med hennes beteende.
Hade det varit vid ridningen så hade jag defintivt åkt till veterinär med henne. Men det går ju kanon att rida henne nu:confused:
fattar nada

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 948
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat