Mysgrisen

Trådstartare
Ojoj, vilket humör vår lilla 1,5 åring har fått!

Blir hon missnöjd så är det ingen som kan missa det. Hon skriker, kastar saker och rycker i möblerna. Får hon tag i tex skeden när hon äter och blir arg så håller hon så hårt att hon skakar. Bits vill hon också göra ibland, och ibland sätter hon t o m in sitt eget finger i munnen och biter i ilskan!

Finns det fler småttingar med humör där ute?
 
Sv: Humör!

Oj vad jag känner igen det. Elis blir vansinnig ibland, kastar saker och springer iväg och lägger sig på golvet i protest :D Han är 20 månader.

Jag ignorerar det, han kommer alltid tillbaka och då får vi försöka igen.

Att bitas är däremot ett big no no. Tack och lov har han bara gjort det ett par gånger. Jag blir skitarg, flyttar honom omedelbart ifrån mig och talar om att det är förbjudet att göra så. En gång knäppte jag honom på näsan (jag brukar hota med det, eftersom han försöker bitas ibland, men jag har aldrig bitit hårt), det var inte meningen att det skulle bli en hård knäpp utan det skulle mest kännas obehagligt, men det fick skruv för han har inte försökt sedan dess. Det kan inte ha gjort ont eftersom han inte blev ledsen, bara förvånad över att jag gjorde slag i hotet :crazy:
 
Sv: Humör!

Kan vara livat värre här hemma kan jag tala om, då vi även har en sexåring inne i nån sorts utveckling...
 
Sv: Humör!

Hehe.. jo då. Har en liten 13-månaders som vid tre tillfällen nu svimmat i affektkramper. Annars hör det till de dagliga rutinerna att han skriker sig blå om läpparna, men brukar kvickna till innan han tuppar av.

Hans pappa var likadan, men otroligt lugn och snäll när han blev lite äldre. Så jag hoppas på det... :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 080
Senast: Jahaja
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
Småbarn Sonen är konstant arg/upprörd/frustrerad/ledsen nuförtiden. Jämt. Hela dagen från att vi går upp tills han somnar är fylld av missnöje...
2
Svar
23
· Visningar
11 436
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 997
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp