Masse
Trådstartare
Nu under de senaste veckorna har jag haft folk här som tittat hästar, bete och uppstallning. Är ju lite så när man bor på ett ställe många vill vara på under sommaren. Jag har denna vintern haft 14 hästar här vissa på lösdrift och vissa på stall under nätterna. Jag anpassar det efter individen, alla passar inte på lösdrift.
Det som har slagit mig är nästan allas stora förvåning när dom ser mina hästar.
- Vilket bra hull alla är i.
Första gången tänkte jag mest, i år ja. För förra vintern när man fick ta det foder man fick tag i, var alla i ganska kraftigt överfull, speciellt dom på lösdrift. Fick bli rekord tidigt betessläpp för att få dom att tappa lite innan gräset kom igång på riktigt.
Men när flera kom med samma kommentarer började jag funderar. Är det vanligt med tunna hästar?
Blir folk förvånade över alla hästar ser bra ut eller vad sjutton handlar det om?
Det som har slagit mig är nästan allas stora förvåning när dom ser mina hästar.
- Vilket bra hull alla är i.
Första gången tänkte jag mest, i år ja. För förra vintern när man fick ta det foder man fick tag i, var alla i ganska kraftigt överfull, speciellt dom på lösdrift. Fick bli rekord tidigt betessläpp för att få dom att tappa lite innan gräset kom igång på riktigt.
Men när flera kom med samma kommentarer började jag funderar. Är det vanligt med tunna hästar?
Blir folk förvånade över alla hästar ser bra ut eller vad sjutton handlar det om?