Sv: Huga

Nu var det ju inte just den hunden som gav sig på tanten, utan en annan hund som fanns i samma hundgård som hunden på bilden.

Det finns gott om folk som "vill ha en vakthund". Bor de på landet så är det för att inte få inbrott, bor de i stan är det för att matte ska våga gå ut.

En av de vanligaste frågorna man får om man har en rottis el doberman är "vaktar den bra" eller "Den är du trygg med när du går ut va?"

Ytterst få begriper ansvaret och riskerna med att ha en vakthund... Och där ser man resultatet.

Det finns goda anledningar att ha en hund som vaktar på landet; häst och sadel stölder, djurplågare som tar sig in i stallarna m fl.

Vi har vår schäfer inom inhägnad stor tomt, som löper runt stallbyggnad och huset - högt plank, kedja på grinden samt MKT väl skyltat. Är någon så dum så att de passerar allt detta och blir biten då tar jag gärna de ev böterna.

Sen är det ju alldeles hemskt synd om den här gamla damen som de skriver om - de har uppenbarligen inte haft hundarna på ett säkert sätt på denna gården eftersom de har kunnat ta sig över staketet i hundgården. Dessutom har de tydligen orsakat andra i området olägenhet och så ska det inte vara. Vakthund kräver ansvarstagande, precis som du säger.

Stackars tant!
Jag förstår inte ens varför man vill ha en aggressiv hund överhuvudtaget.

Våran "vakthund" varnar när någon kommer och låter och ser ganska farlig ut innanför staketet, men om någon kommer in är det möjligt vis det värsta som händer att människan får blåmärken av den stenhårda evigt piskande svansen!

Hon är ju våran familjehund som ska kunna hänga med på det mesta och det skulle inte fungera om hon var aggressiv.

Ja det kan man ju verkligen undra, stackars kvinna!!

Kicki :) Som till och med har nyckeln i bilen dygnet runt. ;)

Varför vill man öht ha hundar som är så vaktiga och aggressiva... :crazy:

Ser man ju i alla trådar folk skapar här också, jättemånga som vill ha en Bra Vakthund som är tuff och skrämmer i väg folk.

Vad händer om ett barn kommer in på tomten?

Läste nu att den aggressiva hunden som attackerade tanten var av rasen boerboel..

Oj.. ja boerboel är väl väääldigt revir "fixerade" (söker eg ett annat ord men orkar inte tänka:p)

stackars tant ändå..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 562
Senast: zabby
·
Fälttävlan Ni verkar ju ha ganska god koll på varandra här på fälttävlan, medan jag är nykomling (känner dock igen vissa av er från andra forum:))...
2
Svar
23
· Visningar
4 680
Senast: aprilia
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 487
Senast: Atalantha
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka