Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju Dermaceutic som var skyldig till retinolgate, jag hade två provförpackningar av deras 1%-are :D

Jag antar att du testat kombinerade preparat med bakuchiol och/eller retinyl retinoat? Jag kör PC med bakuchiol och 0,3% retinol just nu och är nöjd med den. Jag testar ju lite av varje just nu så jag vill inte köra starkare retinol än så.
Haha, känns lite fel att jag känner "men det kanske kan vara nåt för mig då!!" apropå retinolgate. :D

Själv så vill jag ju inte ha under 1% :angel: Men funderar som sagt på att nya formuleringar potentiellt kan vara mer effektiva.

Ja verkligen! Jag har alltid varit på jakt efter krämer som känns feta, men drar in fort, inte blir kletiga eller orsakar glans eller finnar och som återfuktar och inte bara stänger in.
Känns som att klairs verkligen har lyckats där :love:

Ja, och den är verkligen inte är dyr jämfört med andra krämer i det högre segmentet (plus att jag älskar att den är på tub, det känns mer hygieniskt). Överlag tycker jag K-beauty produkterna är prisvärda och det är ofta stora förpackningar.

Ja, och den är verkligen inte är dyr jämfört med andra krämer i det högre segmentet (plus att jag älskar att den är på tub, det känns mer hygieniskt). Överlag tycker jag K-beauty produkterna är prisvärda och det är ofta stora förpackningar.
Föredrar också tuber helt klart!
Jag håller med, när jag kollade by wishtrend på skincity blev jag förvånad över priserna! Väldigt överkomligt i jämförelse med annan hudvård.

Har du förresten testat Glow Dropsen från Dr. Barbara Sturm vi fick i kalendern? De var ju svindyra 😳 Och jag tycker inte ens att man får något glow varken direkt när man tar på dom eller efteråt. De återfuktar dock ganska bra, men blev förvånad över den uteblivna effekten för det saftiga priset.

Föredrar också tuber helt klart!
Jag håller med, när jag kollade by wishtrend på skincity blev jag förvånad över priserna! Väldigt överkomligt i jämförelse med annan hudvård.

Har du förresten testat Glow Dropsen från Dr. Barbara Sturm vi fick i kalendern? De var ju svindyra 😳 Och jag tycker inte ens att man får något glow varken direkt när man tar på dom eller efteråt. De återfuktar dock ganska bra, men blev förvånad över den uteblivna effekten för det saftiga priset.

Jag var heller inte imponerad, jag märkte inte någon större skillnad. Helt ärligt tycker jag de svindyra märkena som tex Dr Barbara Sturm och Instytutum är överskattade. De ger inte pang för pengarna helt enkelt.

Jag lägger absolut för mycket pengar på min hudvård men det är lite hobby över det, det är kul att experimentera och bry sig om sig själv lite (lite "pampering"). Men jag simmar gärna i prisnivån hos typ PC, Dermalogica, Medik8, Dermaceutic samt märkena inom K-beauty. De ger tillräcklig pang för pengarna.

Jag var heller inte imponerad, jag märkte inte någon större skillnad. Helt ärligt tycker jag de svindyra märkena som tex Dr Barbara Sturm och Instytutum är överskattade. De ger inte pang för pengarna helt enkelt.

Jag lägger absolut för mycket pengar på min hudvård men det är lite hobby över det, det är kul att experimentera och bry sig om sig själv lite (lite "pampering"). Men jag simmar gärna i prisnivån hos typ PC, Dermalogica, Medik8, Dermaceutic samt märkena inom K-beauty. De ger tillräcklig pang för pengarna.
Men apropå Instytutum så är deras Triple Action Resurfacing Peel en riktig hit, fick den i en höstgåva någon gång och den kan jag åtminstone tänka mig att köpa igen om det är 20% på märket eller i kittet med en mindre förpackning + c-vitaminserum etc.

På tal om svindyr/överprisad hudvård. Ingen av er som testat Drunk elephant som tydligen ska vara "helt revolutionerande" innehåller främst lactic acid tror jag men ska tydligen ha någon patenterad formula eller så :)

På tal om retinol så är Verso Night Cream helt fantastisk, visserligen dyr men jag vaknar upp med en hud som strålar! Har testat deras eye cream, inte lika såld men den har minskat mina ”vita prickar” (antagligen körtlar eller något).

Jag har ett problem med min kvällsrutin...
DSC_2060.webp

När jag väl fick tillgång till min hylla och spegel testade jag Skinceuticals AGE Interuptor och herrejesus vilken kräm! :love:
Gick in jättebra och huden blev superlen. Synd bara att jag aldrig kommer att köpa den, över 1500kr på billigaste stället 😱

Slank in på Kicks idag och kom ut med följande:

Elizabeth Arden 8h Cream Nighttime Miracle Moisturizer
Jag var ju på jakt efter en nattkräm och har redan en dagkräm från EA, och så var det 30%!

Estelle&Thilde Comforting Rescue Oil

Tycker mycket om det märket, synd att Kicks ska sluta med det men lucky me att det var utförsäljning! Kostade 90 kr. :D Hoppas att det finns en del kvar fortfarande när lönen kommer nästa gång!

Skin Treat Balancing Sake Cleansing Oil
Ville ha en kompletterande lite "snällare" rengöring än den jag har från Filorga, och älskar Skin Treat sedan innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka