F
Fruentimber
Det är väl främst när man använder olika syror, och att det kan skära sig lite mellan formuleringarna från olika märken etc. Men ja, folk gör det absolut.
Ah, ja, så kan det absolut vara!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl främst när man använder olika syror, och att det kan skära sig lite mellan formuleringarna från olika märken etc. Men ja, folk gör det absolut.
Jag började gå över till att huvudsakligen använda Medik8 för ca 8-9 månader sen. Nattkrämen jag använder är Night ritual vitamin A. Gillar att den sjunker in i huden utan att lämna huden kletig. Hade tidigare nattkräm från Exuviance som lade sig på ytan och lämnade huden kletig. Krämen från Medik8 är fick inte överdrivet återfuktande, så om man är en torris får man börja med återfuktande toner och serum. Är även väldigt nöjd med dagkrämen Daily radiance vitamn C, med solskyddsfaktor 30. Tycker den sjunker in fint utan flottig känsla. Även här använde jag tidigare Exuviance som lade sig på ytan.Hörrni!
Skulle gärna vilja fynda en bra nattkräm nu under mellandagsrean. Har lättirriterad hud med lite ojämn hudton, lätt för plitor (främst hakan) och större porer i T-zonen.
Min övriga hudvård:
Filgora Foam Cleanser (hyaluronsyra)
C-vitaminserum från Skin Treat
Ögonkräm från Lernberger Stafsing
Toner från Estelle&Thilde (byts nu mot en från Lernberger Stafsing)
Elizabeth Arden Ceramide Flawless Future SPF30 som dagkräm
Rutinen är förhållandevis ny med en del produkter som bytts ut men hittills är jag väl kanske inte överväldigad. Tycker produkter med SPF gärna blir lite fettigt.
The struggle is real, med både munskydd och visir på hela arbetspassen (7 timmar) mår inte min hud så bra längre, har en rad med finnar i pannan och kinderna kämpar med små finnar/ojämnheter.
Köpt ny rengöring, CeraVE SA smothing cleanser, tvättar jag med på kvällen
Sen en omgång med The Ordinary Glycolic acid ( har funkat fint i 2 år nu)
Niacinamide från The ordinary
Använder dagkräm på kvällen då man hud lätt blir oljig, kör nu dagkräm för känslig hy från Kronans Apotek
Ibland tar jag "B" oil från the ordinary om min hud känns lite ledsen och behöver lite mer.
1 gång i veckan kör jag även " blodmasken " från The ordinary.
Känner väl kanske mest att huden inte riktigt hinner återhämta sin från munskydd och visir just nu.
Ska jag bara finna mig i att huden är lite kaos och fortsätta med nuvarande rengöring eller är där något annat som kanske kan hjälpa?
Som uska så har jag inte råd med mycket dyrare produkter än de jag använder just nu.
Känslig hy, klarar fortfarande max 8 min av blodmasken och max 1 gång i veckan.
använder så klart spf.
The struggle is real, med både munskydd och visir på hela arbetspassen (7 timmar) mår inte min hud så bra längre, har en rad med finnar i pannan och kinderna kämpar med små finnar/ojämnheter.
Köpt ny rengöring, CeraVE SA smothing cleanser, tvättar jag med på kvällen
Sen en omgång med The Ordinary Glycolic acid ( har funkat fint i 2 år nu)
Niacinamide från The ordinary
Använder dagkräm på kvällen då man hud lätt blir oljig, kör nu dagkräm för känslig hy från Kronans Apotek
Ibland tar jag "B" oil från the ordinary om min hud känns lite ledsen och behöver lite mer.
1 gång i veckan kör jag även " blodmasken " från The ordinary.
Känner väl kanske mest att huden inte riktigt hinner återhämta sin från munskydd och visir just nu.
Ska jag bara finna mig i att huden är lite kaos och fortsätta med nuvarande rengöring eller är där något annat som kanske kan hjälpa?
Som uska så har jag inte råd med mycket dyrare produkter än de jag använder just nu.
Känslig hy, klarar fortfarande max 8 min av blodmasken och max 1 gång i veckan.
använder så klart spf.
Jag kör sedan några månader tillbaka med Cetaphils ansiktskräm, den eller CeraVe är ungefär samma. Rengöring har jag haft lite olika. Just nu Vichys cleansing mousse men även där funkar Cetaphil eller CeraVe.Tips tack Behöver hjälp.
Jaghar alltid varit dålig på att ta hand om huden. Jag har blandad hy men med riktigt torra partier. Har även blivit riktigt känslig mot dofter så behöver en som är väldigt mild.
Behöver tips på
Rengöring
ansiktskräm
För ett herrans många år sedan hade jag Maria Åkerberg som jag var nöjd med men vet inte om det passar mig nu när jag passera 40. Har någon enstaka produkt kvar hemma men den är bra gammal så den ska nog inte användas.
Någon som har något tips om vad jag kan testa/börja med?
Baksidan med en trevlig adventskalender? Har också upplevt by Wishtrends Mandelic Acid som ganska snäll, men kanske dumt att testa ytterligare en syra när huden är kaos?Min hud är kaos nu! Har använt och testat allt för många produkter på kort tid. Måste nog börja om från noll och introducera en produkt i taget och testa en längre tid innan jag byter.
Nu vet jag knappt alls vad den reagerar på längre, även om jag starkt misstänker BHA-syran då jag vet att jag varit känslig för det i min ungdom (från diverse akneprodukter).
AHA verkar huden ändå tåla bättre.
Lite sugen på att testa by Wishtrends 5% Mandelic Acid då den ska vara ganska mild.
Haha exakt så kan inte låta bli att testa något nytt när det redan står där i skåpetBaksidan med en trevlig adventskalender? Har också upplevt by Wishtrends Mandelic Acid som ganska snäll, men kanske dumt att testa ytterligare en syra när huden är kaos?
Baksidan med en trevlig adventskalender? Har också upplevt by Wishtrends Mandelic Acid som ganska snäll, men kanske dumt att testa ytterligare en syra när huden är kaos?
Haha exakt så kan inte låta bli att testa något nytt när det redan står där i skåpet
huden har varit galen i över en vecka nu men ikväll såg jag faktiskt ganska stor skillnad mot imorse så jag hoppas att det börjar lägga sig nu. Avvaktar med fler syror tills huden lugnat sig igen och varit okej ett tag.
Sen tänkte jag prova med Dermaceutics glykolsyra igen för den upplevde jag var helt okej när det värsta i början lagt sig, för den har jag hemma. Fungerar inte den testar jag by wishtrends i sådana fall, den låg väldigt bra i pris och fanns i mindre förpackning
Vore tråkigt om huden inte klarar av någon syra alls!
Jag har tänkt på retinolgate och ändå känt ett visst lugn i min nuvarande situationAlltså... kunde min superkänsliga och megatorra hud hämta sig från retinolchocken tror jag du inte behöver vara orolig Du får ta det lite lugnt helt enkelt.
Jag har tänkt på retinolgate och ändå känt ett visst lugn i min nuvarande situation
Har köpt Klairs Rich Moist Soothing Cream och den känns riktigt skön och lugnande på huden, toppar med UV Essence jag fick prova av dig och den fungerar också bra. Det ska väl ordna sig till slut
Jo, jag vet att det skulle svida rejält i plånboken. Känner mig överlag osäker på olika nya generationers retinol (eller med andra namn), om de är starkare än en 1% retinol som PH's eller Exuviance's. Börjar känna att jag vill ha något ännu starkare nämligen, haha. Eller så får jag väl skaffa fillers/botox eller annan behandling man inte kan fixa själv hemma .Jag kom ihåg retinolgate från tidigare i höstas så jag har faktiskt tagit det lite lugnt trots att det kliat i fingrarna att testa allt samtidigt
Men jag har testat den du undrade över, Instytutums serum, och visst är det bra men inte värt pengarna. Det är ju galet dyrt!
Jo, jag vet att det skulle svida rejält i plånboken. Känner mig överlag osäker på olika nya generationers retinol (eller med andra namn), om de är starkare än en 1% retinol som PH's eller Exuviance's. Börjar känna att jag vill ha något ännu starkare nämligen, haha. Eller så får jag väl skaffa fillers/botox eller annan behandling man inte kan fixa själv hemma .
Nej, jag har inte testat deras retinol, just för att den väl är samma styrka som ovan nämna, men det är klart att jag kanske skulle behöva lite variation och att den formuleringen funkar bättre. Gillar verkligen deras TurnOver nattkräm (inte apropå retinol alltså, det ska jag inte direkt användas samtidigt )Antar att du testat Dermaceutic?
Nej, jag har inte testat deras retinol, just för att den väl är samma styrka som ovan nämna, men det är klart att jag kanske skulle behöva lite variation och att den formuleringen funkar bättre. Gillar verkligen deras TurnOver nattkräm (inte apropå retinol alltså, det ska jag inte direkt användas samtidigt )