Tack för tips! Jag peelar regelbundet, ungefär två dagar i veckan med AHA+PHA Face Peeling Mask från Skin Treat. Den känns bra, väldigt bra pris också. Utöver det använder jag ansiktsolja (Estelle&Thilde) och en ansiktskräm med faktor 30 från Elizabeth Arden. Inte jättenöjd hittills med den senare, tror den passar mig bättre under sommarhalvåret. Har nyss köpt en nattkräm från samma märke och hittills är den också lite "mjeh".
När jag köpte BHA-tonern fick jag med prover på en dagkräm från Kiel's, har den på mig nu och den känns betydligt trevligare än den andra dagkrämen. Fortfarande något torr dock, men har ingen olja under heller.
Jag har ganska tråkig hud, åtminstone såhär års. Dåligt med lyster, en del fina linjer, och förstorade porer i t-zonen. Får lätt lite torrfläckar och små orenheter här och var, dock aldrig (eller sällan) rejälare finnar. Ofta lite röd på kinderna.
Din hud låter väldigt lik min! Jag har en blandhy mot oljiga hållet, men blir lätt yttorr, särskilt nu under vintern. Lite röd runt kinder och lite haka.
Jag bombar min hud med fukt nu under vintern, annars blir jag torr och ”stel” i huden på bara några timmar. Flera lager med återfuktande produkter!
Min lifesaver nu är Klairs återfuktande toner + deras watery oil drops. Det tillsammans med klairs rich moist soothing cream håller min hud mjuk och återfuktad hela dagen
! Klairs passar verkligen min hud prefekt! Avslutar alltid med en spf 50, och sen ev smink (om jag orkar
).
Vad gäller aktiva ingredienser, så använder jag PCs BHA i morgonrutinen 2-3 ggr i veckan, på kvällen varierar jag mellan Dermaceutics retinol (0,5) ca 2 ggr/v, dermaceutics Turn Over (med AHA) 2 ggr/v, och resten av kvällarna bara rengöra och återfukta med milda produkter (mest Klairs och Hyggee just nu). Det här är en rutin som fungerar super för min hud, man får ju experimentera sig fram (lite försiktigt
) till rätt användning av lite mer potenta prylar
.
Vilken BHA från PC använder du? Vill man fortsätta använda den så kan man ju testa om lotionen eller den helt flytande passar ens hud bäst
. Jag har köpt på min Beauty Acts BHA och ska testa hur den är när min PC tar slut, och se om den är lika bra, vissa recensioner säger det
.
Annars, om du tycker att BHA inte passar din hud, testa PHA? Mildare, men man kan få väldigt bra resultat av det med
. Jag älskar ex Make P:reems Peel Me sleeping mask med PHA