Tack för tips! Jag peelar regelbundet, ungefär två dagar i veckan med AHA+PHA Face Peeling Mask från Skin Treat. Den känns bra, väldigt bra pris också. Utöver det använder jag ansiktsolja (Estelle&Thilde) och en ansiktskräm med faktor 30 från Elizabeth Arden. Inte jättenöjd hittills med den senare, tror den passar mig bättre under sommarhalvåret. Har nyss köpt en nattkräm från samma märke och hittills är den också lite "mjeh".
När jag köpte BHA-tonern fick jag med prover på en dagkräm från Kiel's, har den på mig nu och den känns betydligt trevligare än den andra dagkrämen. Fortfarande något torr dock, men har ingen olja under heller.
Jag har ganska tråkig hud, åtminstone såhär års. Dåligt med lyster, en del fina linjer, och förstorade porer i t-zonen. Får lätt lite torrfläckar och små orenheter här och var, dock aldrig (eller sällan) rejälare finnar. Ofta lite röd på kinderna.
Jag kör PCs niacinamid (20%) och även om jag kanske inte tycker att porerna ser så himla mycket mindre ut så är intrycket av ansiktet "gladare och slätare" om du förstår hur jag menar?