Hudvårdstråden 2

Åh jag älskar BoJ SPF så kul att du gillar Cosrx också. Kanske får bli nästa test.
Köpte precis Puritos SPF med Centella (älskar deras fuktserum) men den clashade tyvärr med min CC-kräm från Lumene då den orsakade pilling under dagen samt lätt svid i ögonen 😞

Jag klarar inte av Purito förutom deras Oat-In Intense Cream men eftersom Holika Holikas Good Cera lotion är bättre och billigare har jag slutat köpa Oat-In.

Jag trodde som sagt inte att någon kunde vara bättre än BoJ men den från Cosrx är verkligen det! Den går in bättre och har en trevligare känsla på huden (jag är ju som sagt supertorr).

Jag gillar Iduns spf (solstråle/solsken). Lätt och går in i huden utan något större kladd, samt en av mycket få solkrämer som inte svider i ögonen på mig. :)

Tycker La Roche-Posay Anthelios UVMune400 Ultra är suverän!

Har förstått det som att många koreanska har sämre UVA(?) skydd med än europeisk, har dock ingen källa på det men det brukar tas upp av hudterapeuter och på forum. Har nog ingen betydelse i vardagen men ska man vara mycket ute i solen kan det ju vara relevant.

Jag gillar Iduns spf (solstråle/solsken). Lätt och går in i huden utan något större kladd, samt en av mycket få solkrämer som inte svider i ögonen på mig. :)

Den måste jag prova. Jag har hittills inte hittat en spf som funkar för min hud och inte svider i ögonen. Det verkar inte hjälpa att hålla bra avstånd till ögonen när jag smörjer. Likväl svider det och är obehagligt!

Jag klarar inte av Purito förutom deras Oat-In Intense Cream men eftersom Holika Holikas Good Cera lotion är bättre och billigare har jag slutat köpa Oat-In.

Jag trodde som sagt inte att någon kunde vara bättre än BoJ men den från Cosrx är verkligen det! Den går in bättre och har en trevligare känsla på huden (jag är ju som sagt supertorr).
Jag är också en torris, speciellt när jag kört på mycket med Differin och Finacea, så ska absolut kolla in Cosrx SPF. Jag gillar att prova nytt då och då 😄

Den måste jag prova. Jag har hittills inte hittat en spf som funkar för min hud och inte svider i ögonen. Det verkar inte hjälpa att hålla bra avstånd till ögonen när jag smörjer. Likväl svider det och är obehagligt!
Även den från Cerave? Den fungerar fint för mig och drar in snabbt utan svid.
Annars som tidigare nämnt Beauty of Joseon.

Tycker La Roche-Posay Anthelios UVMune400 Ultra är suverän!

Har förstått det som att många koreanska har sämre UVA(?) skydd med än europeisk, har dock ingen källa på det men det brukar tas upp av hudterapeuter och på forum. Har nog ingen betydelse i vardagen men ska man vara mycket ute i solen kan det ju vara relevant.

Nej, det var en skandal för några år sedan som bla involverade Purito (men även Klairs och Dr Ceuracle) där skyddet var lägre än det som stod på flaskan. Efter det så har de skärpt till sig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har... 2
Svar
20
· Visningar
3 570
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
716
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 064
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka