Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken är din absolut bästa ögoncreme? Främst intresserad för äldre hud.
Nån som använder kiehls eye avocado?
Tack, då ska jag köpa den.Har använt den, och älskar den! Står precis inför ett nytt inköp.
Vilken är din absolut bästa ögoncreme? Främst intresserad för äldre hud.
Nån som använder kiehls eye avocado?
Oj den ska jag kolla upp, bra pris. TackBeauty Of Joseon Revive Eye Serum: Ginseng + Retinal 30 ml
Den är grym mot fina linjer och på rea just nu (149kr). Dessutom prisvärd då det är 30 ml och många ögonkrämer är i mindre förpackningar.
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.
Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?
Jag skulle personligen inte använda solskydd som är tillverkade utanför EU, kanske är helt okej men skulle vilja läsa på ordentligt i så fall. Jag använder solskydd från Eucerin som jag är nöjd med, tipsat tidigare i tråden.
Till ansiktet använder jag Nivea face sun, just för att kunna ha under foundation. Den samspelar fint med resten av mina rutiner. Jag kör även vanlig moisturizer innan solskyddet ska tilläggas.Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.
Har läst någonstans att k-beauty märkena inte har lika effektivt solskydd? Någon mer som snappat upp detta?
Tänker du på skandalen som var för något år sedan när det visade sig att flera solskydd inte gav det skydd man uppgav på förpackningen? De flesta (alla?) märken gör, vad jag har förstått, tester på oberoende labb efter den skandalen. Eller tänker du kanske på att de flesta koreanska/japanska solskydden inte är vattenfasta och därför inte är lika bra för svettiga aktiviteter eller varma sommardagar, ifall man inte är noga med att återapplicera?Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.
Använder normalt Dermaceutic k ceutic.Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.
Vad använder ni för solskydd? Har Cerave moisturizer lotion med 50 spf just nu. Gillar den egentligen (svider inte i ögon, fuktar bra och ger inte kletig hud) men undrar hur mycket min hud gillar den så funderar på att prova någon annan.
Har precis köpt hem en liten tub av den för att testa. Har du testat den med smink över?Jag är jättenöjd med Puritos parfymfria. Den har både kemiskt och fysikaliskt skydd och ger mig inga hudproblem.
Japp, funkar utmärkt. Men har inga silikoner i resten av rutinen och använder mineralpuderfoundation.Har precis köpt hem en liten tub av den för att testa. Har du testat den med smink över?
BraJapp, funkar utmärkt. Men har inga silikoner i resten av rutinen och använder mineralpuderfoundation.
Lägger in en dagsfärsk bild på hudens status idag, påbörjad behandling igår.
Visa bifogad fil 138452
Utslagen har lugnat sig, men det återstår mycket rodnad fortfarande och jag gissar att jag kommer fjälla lite lätt framöver. Blir spännande att se hur det ser ut om 8 veckor.
Jag har jätte torr och känslig hud på vintern så jag måste ha väldigt snälla hud krämer då. Och det som funkar bäst förmig är nån Dove som är för torr och känslig hud och även en burk från Nivea som också är för torr och känslig hud. Men den från Nivea blir lite som kladdig och slajmig innan den torkar. Den är lite bättre förmig när jag är jätte torr men den från Dove är också väldigt bra tycker jag!Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.
Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.