Hudik speedcart

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare coolcase
  • Startdatum Startdatum
C

coolcase

Hej!
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av Hudik speedcart. Bra eller dålig? Har ni någon bättre speedcart att rekommendera?

Tacksam för tips!

Sv: Hudik speedcart

har ingen. har en custom. men hudik verkar väldigt långlivade och hållbara. sköna att köra i också.

Jag tycker min är suverän, den är 5 år gammal nu och väl inkörd :D

Jag har även en Hudik sulkett som jag gillar skarpt.

Jag har även en gammal Custom och en Gullabo-vagn och har haft en Royal och Hudiken är den jag gillat bäst.

Hej!
Tack för svar! Jag har varit och tittat på beg Nissevagnen och beg Hudik. Lutar åt att det blir Hudik. Jag är dock liten och undrar om det går att vinkla fotstöden på Hudiken? Alltså med hjälp av våld :eek: eller att värma och sedan ändra dem. På nissevagnen skulle det inte gå pga av att den är gjord i något specialstål. Vet du om det går på Hudiken?

den är väl ok.
Personligen så föredrar jag Grafströms, men det är kanske en vanesak.

coolcase skrev:
Jag är dock liten och undrar om det går att vinkla fotstöden på Hudiken? Alltså med hjälp av våld :eek: eller att värma och sedan ändra dem.
Japp, det går med våld! ;)

Jag blev rekommenderad att ta fram släggan när jag köpte min ny om det skulle behövas. :D

Jag glömde det enda "negativa", gummiupphängningarna till stänkskydden måste bytas nån gång om året eller nåt när de torkat upp och släpper i skarven. Men de kostar väl en femma styck eller nåt på travshopen om man inte vill göra nån snygg snörkonstruktion. :idea:

Hej!
Nu är jag ägaren till en beg hudik. Måste fram med släggan för jag når knappt fotstöden :o är endast 1,60. Hoppas att jag blir nöjd nu, verkade som om det var mycket bättre stötdämpning i Nissevagnen dock men den var mkt dyrare.. Hudiken är väl dämpad under sitsen iallafall? Nu måste jag bara sätta på QH, vet någon vart man köper dessa fästen?

du kan bestälal från tex börjes eller gå in på närmsta travshop?

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka