Hudfärg på katter

Marvin

Trådstartare
Har alla katter vitt skinn?

Min helsvarta katta har vit hud under pälsen överallt. Men i munnen har hon områden med svart slemhinna, bl.a. delar av övre gommen.

Min svartvita katt har också vit hud, både under den svarta och den vita pälsen.

Sv: Hudfärg på katter

Min vit och bruntigrerade katt har rosa hud iaf. Mammas två svart-vita katter har vit hud vill jag minnas.

Det beror på. Sköldpaddor kan tex. mycket väl ha både rosa och svart hud, men vanligast är nog rosa. Blå katter brukar väl kanske kunna ha blå (grå) hud?

Båda mina pälspaddor har olikfärgad hud, mörk under de mörka partierna och rosa under de röda och vita partierna. Mina röda katter har självklart rosa hud och min svartvita har svart hund under det svarta och rosa under det vita partiet..

Båda mina pälspaddor har olikfärgad hud, mörk under de mörka partierna och rosa under de röda och vita partierna. Mina röda katter har självklart rosa hud och min svartvita har svart hund under det svarta och rosa under det vita partiet..

Det var så jag trodde att katter hade det.
Men inte mina pälsklingar.

Den svarta är lite ... eh tunnhårig i pannan. Där lyser det vita igenom! :D

Det var så jag trodde att katter hade det.
Men inte mina pälsklingar.

Den svarta är lite ... eh tunnhårig i pannan. Där lyser det vita igenom! :D

Hm, ja alltså delar jag pälsen ser det vitt ut i botten men rakar jag katten (vilket jag inte gör men alla är ju kastrerade) så är huden under svart.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar