Huden lyser rosa, pälsen fösvinner!!!

Join Me

Trådstartare
Min Islandshäst lossar massor av päls och nu lyser huden rosa igenom!!! :eek:
Hon borde ju sätta vinterpäls nu, men icke. Måste börja täcka henne istället :(
Vad kan hon ha brist på?
Hon får Biotin, Linfröolja och B-vitamin som tillskott till kraftfodret.

Jag har funderat att ringa veterinären och be henne ta blodprov på hästen, för något konstigt är det...

Sv: Huden lyser rosa, pälsen fösvinner!!!

Ja den är skimmel, är detta vanligt för dem? Aldrig träffat på det förut.

Ja, vita pälsen kan falla snabbare. Hade en skäck för många år sedan, när han fällde så startade han alltid med det vita så hästen såg rent ut sagt löjlig ut. Päls kräver protein, så oftast är det där skon klämmer när päls sättning/fällning beter sig udda.

Boj har rätt, när min skäck byter päls börjar det med de vita fälten och han blir rosa-aktig. Ge extra protein så fixar det sej.

Tusen tack, det var skönt att höra att det inte behöver vara något värre!
Jag skall ge henne mera protein.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 247
Senast: SusieQ
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 489
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka