Sv: Hubertussnack...
ja har bara ridit 2 jakter och ska rida min 3:e imorgon... detta är vad jag tyckt om de som ja varit på...
den första var på munktorps gård i åkersberga, den andra på stall tuna i bälinge (freyfaxi)
var red ni?
jakt nummer 1: vi red över ängar och stubb åkrar där i mellan i skogen.
jakt nummer 2:reds på grusvägar och där i mellan i skogen:smirk:
hur många var ni?
jakt1:35
jakt2:ca:25-30
hur många hinder hoppade ni?
jakt1: OJ. vet inte riktig hur många. 20 ungefär
vilka typer av hinder fanns det, stockar, stenmurar, vatten, diken, häckar, uthopp, upphopp, ?
jakt1: mest stockar både som vara fasta och icke fasta... sen nått vattendrag å dike
jakt2:små rishögar mitt i skogen i leran
hur lång sträcka?
jakt1: vet inte hur lång sträckan var... men vi var borta sammanlagt 2,5... då är pauserna medräknade
jakt2: i 3 TIMMAR å då har ja inte räknat med pauserna
tempo? mycket skritt? trav? galopp? varierat
jakt1:tempot var lagom. mycket galopp men mycket skritt imellan så hästarna han komma ner i puls ordentligt.
jakt2:FÖR högt tempo, FÖR mycket galopp och FÖR korta skritt sträckor.
terräng? skog, öppet, stenigt, sand, lerigt???
jakt1:stubbåkrarna var fina,lite blöta på vissa ställen men de gick å rida runt. skogen var fin. lite stenig bitvis. men får ändå bra betyg
jakt2: blöta grusvägar, skogen var rent ut sagt förjävlig enligt mig då de bara var lervälling där å där skulle vi hoppa
hur utsågs hubertusvinnare? upplopp, svansletning, annat?
jakt1: master samlade upp alla inan upploppet och så bar det iväg efter rävsvansen som satt på en pålen mitt på ängen... underlaget var fint så det vara bara å dra på i full fart.... hur kul som hellst.
jakt2: då underlaget på denn stubbåker var sååååå himla genom sur så valde jag att inte rida upploppet+ att min häst var trött efter 3 timmars ritt i för högt tempo. så vi tittade på... upploppet gick till likadant som jakt 1... såg ut som flera hästar skulle stupa i de dåliga underlaget....
trillade folk av?
jakt1: nej ingen trillade av...
jakt2: ja en tjej flög av i leran i skogen.
blev folk skadade på annat sätt?
jakt1:nej
jakt2: det var nära att hon blev trampad men det gick bra
betygsätt jakten - dålig, medel, bra, toppen
jakt1: HÖGSTA BETYG
jakt2: måste säga,inte sämsta,men näst intill...
vill ni rida igen?
jakt1: absolut. räkna med mig nästa år
jakt2:väldigt tveksamt[/QUOTE]