Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja dom är alltid mycket tidigare än vad man tror ^_^. Rider också oftast bara för jakterna, fast det är bara pga att hältor eller sadel problem satt stopp.Åh vad kul! Bra att du påminde mig, hade helt glömt bort!
Jag kör i stockholm! Rider oftast bara förjakterna.
Finns ju en grupp på fb som heter "jakt ritter i sverige" eller liknande. Kanske finns ngn där eller så får du dra igång en egenÅh, jag har inte ridit hubertusjakt sedan jag var liten. Då vann jag med min lilla B-ponny . Senaste åren har jag kollat efter några roliga jakter här i Östergötland, men har inte hittat någon, eller missat dem och sett dem i efterhand. Skulle vara kul att vara med på något liknande igen, men jag bor ju uppenbarligen i fel landskap
Jag hittar inte gruppen när jag söker på facebook. Den kanske är en sån grupp som man måste ha inbjudan till för att få vara medFinns ju en grupp på fb som heter "jakt ritter i sverige" eller liknande. Kanske finns ngn där eller så får du dra igång en egen
Jaktridning i sverige var det tydligen. Offentlig grupp .Jag hittar inte gruppen när jag söker på facebook. Den kanske är en sån grupp som man måste ha inbjudan till för att få vara med
Det är sjukt kul att rida jakt, men jag har ingen jakthäst eller råd/tid att rida längre.
Hett tips från coachen: har du en säker häst är det lättast att rida i täten, då blir du inte lika störd av vägrande hästar, ekipage som fegar eller ryttare som gör ofrivilliga avsittningar.
Tänk bara på att hålla ordentligt med avstånd till andra ekipage så du kan väja eller hinner stoppa om någon ramlar av/vägrar/går omkull! Se även upp med att andra kanske inte har så stor koll på sina egna hästar och i värsta fall inte har koll på om de kan slå eller inte.Nope, inte säker häst, hon har aldig gått jakt och jag har ingen aning om hur hon kommer bete sig. Troligtvis hoppar hon allt med glädje, men risken är lika stor att jag är en av dom där vägrande ekipagen som fegar och sen ramlar av :-).
Jag tror långt bak är bra, riktigt långt bak som i flera km bakom :-). Fast pärlan vill helst ligga först, före alla andra!
/Lavinia
Har man en klassisk "störst bäst och ska absolut vara först" häst så är det bra att vara ganska långt fram. Är oftast längre avstånd mellan hästarna och lättare att rida förbi hinderna där. + att hästen inte lika lätt blir hetsad eller stressad av de andra.Nope, inte säker häst, hon har aldig gått jakt och jag har ingen aning om hur hon kommer bete sig. Troligtvis hoppar hon allt med glädje, men risken är lika stor att jag är en av dom där vägrande ekipagen som fegar och sen ramlar av :-).
Jag tror långt bak är bra, riktigt långt bak som i flera km bakom :-). Fast pärlan vill helst ligga först, före alla andra!
/Lavinia