Hubertus Jubilée

T

Tican

Är den dressyrsadeln bra?? :confused: Jag har hittat en begagnad som jag tycker verkar väldigt fin. :) Snygg va den iaf! :cool:

jag prövade en sådan då jag skulle köpa dressyrsadel ngt av de värsta jag suttit i eller jag satt inte ens för jag flög hej vilt som en gummiboll runt i sadlen klarade inte av att sitta ner i den köpte mig en frank baines capriole sedan som var betydligt trevligare att rida i.

Har bara provridit den men den var jättebred i sätet, fanns inte en möjlighet att sitta bra i den, tyvärr eftersom den verkade ligga rätt bra på hästen... :smirk:

Jag har bara hört gott om Jubileesadeln, men tyvärr saknar jag egen erfarenhet av att rida i en sådan.

Dock har jag sett ett par exemplar där bossorna varit sneda/ojämnt stoppade, så kolla noga om du funderar på att köpa en sådan!

Immer

Jag provade en till min häst. Tyvärr passade den mig men inte hästen. Den var skön att sitta i.

Mvh T

Hmm, här var det spridda åsikter! Om man inte har en budjet som räcker till en Frank Baines då?! :mad: Jag är bara 13 år och måste antagligen betala en del själv... :cry: :D Hon jag (eventuellt) ska köpa den av säger:

Den är skön att rida i det känns att man kan inverka bra på hästen. Inte för mjuk men inte hård heller. Bossorna är bra för de ligger an hela ryggbiten inte bra fram och bak, men det gäller ju förstås att den är väl tillpassad. Värdet på sadeln i handeln ligger på 5500. Jag har haft inne den på "Skara häst och hund" och värderat den, de tyckte att den var välhållen. Därför har jag dragit av vad de skulle ha för provision. Jag har dessutom kostat på den en omstoppning. Jag tycker därför att det är ett rimligt pris. Det är dessutom en grymt snygg sadel!

Den kostar alltså 4500 nu. Tycker det verkar prisvärt! :)

har du provat att rida i den?? om inte gör det och trivs du i den och den ligger bra på hästen så slå till!
för alla är ku olika alla passar inte i samma saldar och jag passade inte i just den sadeln men det kanske du gör.

Vad fin den var! :) Har hittat en Hubertus Flexline nu som jag gillar skarpt.. Jag tror jubileen är såld...

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tara
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka