Hru går det för era 00:or ?!

O

Orvar

Nyfiken på er som har hästar födda -00... hur går det med dem? Hur pass långt har ni kommit? Hur ser ni ut? :)

Sv: Hru går det för era 00:or ?!

Har en född 00, som jag lånar av en släkting (får ha han hur länge jag vill för dom har varken tid eller plats). Han är dock bara riden i tre perioder totalt 1½ års tid.. Även fått en lös benbit bortplockad i julas som han hade haft besvär av tidigare :(.

Fick hem han i april, börjat sätta igång honom. Han är som sagt bara grundriden. Planerna är nu (förutsatt att han håller sig frisk) att han ska börja hoppas lite smått i sommar, för att sedan förhoppningsvis kunna hoppa ngn liten klass på en Pay and Jump/träningstävling i december :D

Bilder kommer inom kort :D

Sv: Hru går det för era 00:or ?!

Jag har en 00:a.

Vattar från Helsingen
islandshäst

Vi har kommit så långt att alla fem gångarter är väld skiljda, börjar få riktigt bra fart i passen. Tölten sitter klockrent och traven kommer mer och mer. Har ju femgångarter och hålla reda på så det tar sin lilla tid. Vattar är riden sen april 05. Jag har ridit honom sen dess och han blev min den 2 september 06. :love:

Tävlar regionalt i femgång och tölt. Har även startat lite passgrenar!

Slänger in lite bilder

aimg_4915_6764884.jpg

aimg_4979_6767183.jpg

aadsc01784_1207573866_6323921.jpg

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 762
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 381
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 919
Senast: grodan21
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka