Hrimnir Legacy

C

chrysler

Är det ngn som har sadeln?har letat i tidigare trådar men det fanns inte riktigt den fakta jag var ute efter, vet ngn hur många grader den vida modellen är?Samt hur lång anläggningsyta sadeln har?Passar den ngt överbyggda hästar?den ser lite svängd ut(nu är hästen inte så mkt överbyggd att det är ngt att tala om egentligen):bow:

Sv: Hrimnir Legacy

Den är inte speciellt vid; bomvidden vid var (i 2005) bara runt 100 grader. Passar till typ tävlingshäst med relativ rak rygg och som inte är för "rund".

Men jag har läst ett annat inlägg & då stod det att agersta svarat att den vida bomvidden var mkt vid, 100 grader är ju bara på gränsen till normal:confused:
Men om den bara är 100 grader är jag ju inte intresserad, min häst har visserligen rak rygg & är absolut inte kraftig, han är den "nyare" typen av islandshäst men en 100 graders sadel hade jag inte satt på hans rygg.Tack för svaret!

Yapp, jag var också intresserad av sadeln för 2 år sen och min dåvarande häst behövde minst 105-110 grader. Då fick jag svar från Island att bommen var tyvärr för trång för denna häst.

Måste uppdatera att jag mailat & frågat.Den normala modellen ligger på ca 102 grader & den vida modellen på ca 108 grader.Den är oxå lite svängd, som jag tyckte mej se.Så det var säkert en äldre modell du kollade på som breddats, det har ju hänt med tex sleipnir sadeln oxå.

Måste uppdatera att jag mailat & frågat.Den normala modellen ligger på ca 102 grader & den vida modellen på ca 108 grader.Den är oxå lite svängd, som jag tyckte mej se.Så det var säkert en äldre modell du kollade på som breddats, det har ju hänt med tex sleipnir sadeln oxå.

Det var ju jättebra att få veta bomvidderna. Men det var verkligen ett stort hopp mellan storlekarna. Synd att det inte finns nåt mittemellen.

Den ligger bra på min häst med rak rygg iaf.
Hon är inte så värst grov.

Den ribbade är underbart skön, jag kan inte uttala mig om den med slätt säte då jag inte provat den.

Jag upplever den som en snygg, skön kvalitetssadel som dessvärre kostar en hel del, vilket vi inte har råd med just nu :(

vore kul om den fanns i nån mörk brunfärg också! :)

Den ligger bra på min häst med rak rygg iaf.
Hon är inte så värst grov.

Den ribbade är underbart skön, jag kan inte uttala mig om den med slätt säte då jag inte provat den.

Jag upplever den som en snygg, skön kvalitetssadel som dessvärre kostar en hel del, vilket vi inte har råd med just nu :(

vore kul om den fanns i nån mörk brunfärg också! :)

Men som jag fattat det, finns den att beställa i brunt också.

jag har ej sadeln, men red i den förut. Tycker att den är underbar! Jätteskönt säte och låg bra på den hästen som har lång, rak rygg och som var relativt smal över ryggen.

KL
Visst har du en Knight´s Lady Hawk?
Kan du säga något om bomvidd och anläggningsyta på en sådan. Hittade en 17,5" på blocket...

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 281
Senast: Aifos
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka