Hovslagarskolor, vart?

nexxa

Trådstartare
Jag går just nu frisörutb och är klar i juni/juli nästa år.
Är lite inne på hovslagare också. Så nu vill jag veta vilka skolor som är bra och gärna om det finns någon nära Halmstad?
Gärna hemsidor, eller tips,priser mm.

Tack på förhand :bow:

Sv: Hovslagarskolor, vart?

Den enda utbildning jag känner till ligger i Skara. Vet tyvär inte ngn hemsida. Tror att den är studiemedelsberättigad (eller va de nu heter)

Sv: Hovslagarskolor, vart?

Det finns en hovslagarskola som heter Nordvik, ligger utanför Kramfors. Den är studiemedelsberättigad. Efter utbildningens slut (35v) gör man en slutprov. Det finns en länk från Svenska hovslagarföreningens hemsida. :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama